לא רק בפוליטיקה: מחקר שנערך על ידי אוניברסיטת ג'ורג' וושינגטון ופורסם הבוקר (שישי) בירחון הבריאות הציבורית האמריקאי, מראה כי טרולים רוסים ניסו לעורר ויכוחים סביב נושא שנוי במיוחד במחלוקת - חיסונים. "הם משתמשים בנושא כדי לעורר מחלוקות בחברה האמריקאית", הסבירו כותבי המחקר. 
צוות החוקרים, שכלל גם אנשי אקדמיה מאוניבריסטאות מרילנד וג'ונס הופקינס, ניתחו מסד נתונים של חשבונות של טרולים רוסים שנאספו על ידי רשת NBC, ומצאו כי הם "צייצו אודות הנושא יותר מאשר משתמשים אחרים בטוויטר". המחקר בדק ציוצים שפורסמו בין יולי 2014 לספטמבר 2017. הם מצאו כי חלק מהחשבונות שייכים ל"רשות הרוסית לחקר האינטרנט" (IRA), הידועה כ"חוות הטרולים" של הקרמלין. החשבונות פרסמו ציוצים בעד ונגד חיסונים, בכמות שווה. 
מספר הציוצים שנכתבו על ידי הטרולים הרוסים, ועוסקים בחיסונים, היה קטן יחסית ממספר הציוצים שנכתבו ברשת כולה, וכן קטן משמעותית ממספר הציוצים שנכתבו על ידי המשתמשים המדוברים. המחקר מדגיש כיצד מאמצי התעמולה הרוסית לא התמקדו רק במערכת הבחירות לנשיאות ארצות הברית בשנת 2016, אלא עסקו גם בתכנים הקשורים ליחסים בין הגזעים ולבריאות.

חשוב להדגיש כי הויכוח בין תומכי החיסונים למתנגדים להם, מתחולל מזה שנים רבות. עם זאת, הוא הפך לאחד הנושאים שנבחרו על ידי הרוסים, כדי להגדיל באמצעותם את השסעים בחברה, ולגרום לחיכוכים בין אזרחים.  "הם חימשו את השיח הציבורי בנושאי רפואה, במסגרת הניסיון שלהם להפיץ אינפורמציה שקרית בקרב הציבור", כתבו החוקרים.
ניתוח של רשת NBC  שבדק למעלה ממיליון ציוצים שנשלחו על ידי משתמשים שזוהו כטרולים רוסים, והתבסס על מאגרי מידע של אתר FiveThirtyEight ושל אוניברסיטת קלמסון, העלה למעלה מאלף דוגמאות של ציוצים שהפיצו מידע מוטעה אודות חיסונים. "מסמכים מסווגים חושפים את האמת על החיסונים", כתב טרול רוסי בפברואר 2017. "שיעורי האוטיזם בקליפורניה זינקו בעקבות חוק החיסונים", כתב טרול אחר בפברואר 2015.