משפחתו של הסנטור הרפובליקני ג'ון מקיין הודיעה הערב (שבת) כי הסנטור הוותיק החליט להפסיק את הטיפול בסרטן המוח בו הוא חולה, בהחלטה שעל פי ההערכות משמעה כי ימיו ספורים. בהודעת המשפחה נאמר כי התקדמות המחלה, יחד עם גילו של הסנטור שמתקרב לגיל 82, הביאו אותו להחלטה. במשפחה גם הודו לציבור על התמיכה שזכה לה מקיין מאז ההודעה על מחלתו הקשה לפני כשנה.



אשתו סינדי כתבה בחשבון הטוויטר שלה: "אני אוהבת את בעלי בכל לבי, אלוהים יברך את כל אלה שדאגו לו בדרכו". בתו מייגן, שהפכה בשנה האחרונה לדוברת המשפחה בנושא זה הודתה שוב לציבור על תמיכתו ועל תפילותיו למען הסנטור. חברו למפלגה הרפובליקנית, מועמדה לשנת 2012 לנשיאות כתב כי "אין אדם במאה האחרונה שמסמל כבוד, פטריוטיזם, שירות, הקרבה וגישה של המדינה מעל לכל יותר ממקיין. גבורתו מעניקה השראה, חייו מעצבים דמותנו. חברותו הייתה לי לברכה".



מקיין שירת כסנטור מטעם המפלגה הרפובליקנית 30 נה, ולפני כן, שימש כטייס קרב, אז נפל בשבי מלחמה במהלך מלחמת וייטנאם ולאחר מכן גם כמועמד לנשיאות בשנת 2008, אז הפסיד לנשיא ברק אובמה מהמפלגה הדמוקרטית.



מקיין נולד בשנת 1936 לג'ון מקיין האב, אדמירל בצי האמריקאי ולרוברטה, במהלך שהותם בבסיס הצי האמריקאי בפנמה. לאחר שהתבגר הצטרף מקיין לצי האמריקאי, כמו אביו וסבו לפניו, שם שירת כטייס קרב, כקצין מטה וכמדריך טיס. במהלך מלחמת וייטנאם שירת מקיין על נושאת מטוסים במטוס סקייהוק ובאחת מגיחותיו בצפון וייטנאם, ב-26 לאוקטובר 1967, הופל מטוסו מעל האנוי. מקיין נלקח בשבי הצפון וייטנאמי, והועבר למחנה השבויים הידוע לשמצה "הילטון האנוי", שם עבר עינויים רבים, שכתוצאה מהם סבל מקיין עד ימיו האחרונים מבעיות רפואיות.



במהלך שהותו בכלא, מונה אביו של מקיין להיות מפקד פיקוד האוקיינוס השקט של צבא ארצות הברית, והמשטר הצפון וייטנאמי הציע לשחררו כאקט של תעמולה, אך הוא סירב ונשאר בשבי עד להסכם הפסקת האש בין ארצות הברית לממשלת צפון וייטנאם בשנת 1973. לאחר שחרורו, שב מקיין לארצות הברית וחזר לשרת בצי האמריקאי עד שנת 1981. בשנת 1987 נבחר מקיין לסנאט מטעם המפלגה הרפובליקנית לייצג את מדינת אריזונה, אליה עבר אחרי שירותו הצבאי.