בימים האחרונים קיבלו מספר רב של לקוחות סלקום הודעות לטלפונים ולמייל, לפיהם חבילת השירות שלהם הסתיימה ויש לחדשה. ההודעה, שמפנה את הנמענים ללינק בו יזינו את פרטי כרטיס האשראי שלהם, אינה מטעם חברת סלקום אלא מתקפת "פישינג" (התחזות). לדברי יפעת רובינשטיין, המשנה למנכ"ל סלקום, "עם זיהוי הפישינג, החברה חוסמת את הגישה לאתר הרלוונטי ופונה לספק השירות דרכו נשלחות ההודעות במטרה לחסום שליחתן של הודעות חדשות".



מאז התחילו להגיע ההודעות האלו, שלחה החברה ללקוחותיה מסרוני אזהרה והמליצה להם לפנות גם לחברת האשראי. בהודעה ללקוחות נכתב: ״אזהרה. לקוח יקר, בימים האחרונים, חלק ממנויי חברות הסלולר קיבלו הודעות SMS לחידוש חבילת הסלולר, וכן קישור להזנת פרטי כרטיס אשראי. לסלקום אין כל קשר להודעות אלו. ככל שהזנתם את פרטי כרטיס האשראי שלכם הנכם מתבקשים לפנות לחברת כרטיסי האשראי לקבלת הנחיות״. סלקום מתכוונת בנוסף להגיש תלונה במשטרה.



לפני יומיים הבהירה חברת שופרסל בחשבון הפייסבוק שלה כי הודעה המופצת בוואטסאפ בשעות האחרונות בשמה של החברה אינה קשורה אליהם וכי מדובר בהונאה. "נוכחנו לגלות כי בשעות האחרונות מתבצעת הונאה ברחבי הרשת על פיה חברת שופרסל חוגגת 60 שנה ומעניקה קופונים על סך 900 ש"ח. מדובר בתרמית שאינה קשורה לשופרסל בשום צורה שהיא". 

"אנו מבקשים להזהיר את הציבור לא להשתמש ולהיכנס לקישור בנושא, שכן הוא עשוי לכלול וירוסים או כל דבר פוגעני אחר", נכתב עוד בהודעת רשת המזון, "פנינו למשטרה בנושא והעניין בטיפול". 

גם במערך הסייבר הלאומי התייחסו לכך ומסרו כי "מדובר בהונאה פרסומית: ההודעה מובילה לדף מתחזה, שמטרתו לפתות את ה״לקוח״ להפיץ את ההודעה לחבריו דרך WhatsApp, תוך ״הבטחה״ לקבלת קופון. אנשים אליהם מופצת ההודעה ואשר ילחצו על הלינק, יופנו לאתרים פרסומיים שונים, חלקם אף יציעו להוריד אפליקציות שונות".