קוריאה הצפונית מאשימה את ארצות הברית "זגזגנות" ונקיטה ב"מזימה פושעת" נגד פיונגיאנג, זאת לאחר ביטול ביקורו של מזכיר המדינה האמריקאי מייק פומפאו. במאמר שפורסם בעיתון הממשלתי של קוריאה הצפונית, "רודונג סינמון" נטען, כי "צעדים כאלה מוכיחים כי ארצות הברית מתכוונת לפתוח במלחמה נגד פיונגיאנג ולבצע פשע הראוי לעונש אלוהי חסר רחמים".
"חובה עלינו להתייחס למדיניות הזגזגנית של ארצות הברית, שעסוקה בקיום תרגילים סודיים בזמן שהיא מנהלת משא ומתן עם חיוך על הפנים", נאמר בעיתון. דובר שגרירות ארצות הברית בסיאול ציין כי אין בידיו מידע לגבי התרגיל שהוזכר בעיתון.
כזכור, נשיא ארה"ב דונלד טראמפ הורה אתמול לפומפאו שלא לנסוע בשבוע הבא לפיונגיאנג, אולם הביע תקווה כי יפגוש בקרוב שוב את קים. "ביקשתי מפומפאו שלא לנסוע לקוריאה הצפונית בשלב הזה, כי אני חושב שהם לא עשו התקדמות מספקת בנוגע לפירוז הגרעיני של חצי האי הקוריאני", צייץ. "נוסף לכך, בגלל העמדה הנוקשה שלנו בסחר מול סין, אני לא מאמין שהם עוזרים בתהליך הפירוז הגרעיני כפי שעשו בעבר (על אף הסנקציות של האו"ם שעדיין תקפות). 

"פומפאו מצפה לנסוע לקוריאה הצפונית בעתיד הקרוב, סביר שאחרי שייפתרו יחסי הסחר שלנו עם סין. בינתיים, אני רוצה לשלוח את ברכותי החמות והכבוד ליו"ר קים. אני מצפה לפגוש אותו בקרוב".