שר החינוך נפתלי בנט (הבית היהודי) השתתף היום (ראשון) בטקס הרמת כוסית שקיימה מועצת יש"ע, לכבוד ראש השנה ותחילת שנת הלימודים, ונערך במעלה אדומים. במהלך נאומו טען בנט שהממשלה מקדמת בניה בהתנחלויות, ושהוא הצליח לשנות את השיח המדיני בישראל משיח שמדבר על פיתרון שתי המדינות, להחלת ריבונות על יהודה ושומרון.



"תושבי יהודה ושומרון בונים את הארץ ומגשימים הלכה למעשה את חזון הציונות", אמר בנט, "ההתיישבות נמצאת בתנופת בנייה ועלינו להמשיך אותה בכל הכח. לשמחתי, בשנים האחרונות הצלחנו לשנות את השיח משתי מדינות להחלת ריבונות, זו התקדמות וצריך להתמיד בכך". עוד הוסיף השר כי הוא "שר החינוך של כל ילדי ישראל, גם של התלמיד בטירה וגם של התלמיד בגוש עציון. חילונים, דתיים, יהודים, ערבים - אני שר החינוך של כולם, ולא אתן שתהיה אפליה כלפי אף אחד תלמיד. אם תהיה אפליה כלפי תלמידים ביהודה ושומרון אני אלחם בזה. לשמחתי, הפער כאן מצטמצם ויש פחות נשירה ואני גאה בכם על כך".

המתנחלים זועמים: "לא מספיק בנייה"

עוד אמרה השר כי הוא "שר החינוך של כל ילדי ישראל, גם של התלמיד בטירה וגם של התלמיד בגוש עציון. חילונים, דתיים, יהודים, ערבים - אני שר החינוך של כולם, ולא אתן שתהיה אפליה כלפי אף אחד תלמיד. אם תהיה אפליה כלפי תלמידים ביהודה ושומרון אני אלחם בזה. לשמחתי, הפער כאן מצטמצם ויש פחות נשירה ואני גאה בכם על כך".

כזכור, בימים האחרונים אישרה רשות מקרקעי ישראל בנייה של יותר מ-1,000 יחידות דיור ביהודה ושומרון, עם זאת בימין לא הסתפקו בהודעה וטענו כי מדובר בכמות מועטה מדי. בפגישה עם מתנחלים בהתנחלות הר ברכה שסמוכה לשכם, וקרא לספח את יהודה ושומרון תוך שהוא אומר ש"ארץ ישראל ללא יו"ש היא כמו גוף ללא נשמה".