השיחות בין הפלגים הפלסטינים סביב הרגיעה ברצועת עזה והפיוס הפנים-פלסטיני התחדשו היום (ראשון) בקהיר, תוך חילופי האשמות בין פתח לחמאס. משלחת של פתח, בראשות מחזיק תיק הפיוס עזאם אל-אחמד וחברות הבכירים ראוחי פאתוח וחוסין א-שייח', כבר הגיעה לבירת מצרים, בתום שבועיים שבהם החרים הארגון את הדיונים בשל ההתנגדות לקידום הרגיעה בעזה שלא באמצעות אש"ף. מהמשלחת נעדר ראש המודיעין הפלסטיני גנרל מאג'ד פראג'.
עיתון "אל-חיאת" הלונדוני, פרסם כי ראש המודיעין המצרי עבאס כאמל ינסה לשכנע את משלחת פתח להסכים להצעות של קהיר לסיום הפיוס. על פי היוזמה, הרשות הפלסטינית תסיר את הסנקציות שהוטלו על פקידי חמאס ברצועה, תשלב את הפקידים האזרחים בממשלה, וזאת בתמורה למסירת השליטה של ממשלת ההסכמה הלאומית על הרצועה בשלב ראשון, ולאחר מכן עריכת בחירות לנשיאות ולפרלמנט.
אם הצדדים יחתמו על הסכם הפיוס, יעברו מיד לשלב החתימה על טיוטת הרגיעה עם ישראל, שתימשך לפחות חמש שנים – והיא כבר מוכנה. בינתיים, פת"עומד על כך שאל-אחמד הוא שיחתום על ההסכם כפי שעשה ב-2014 עם הסכם הפסקת האש ב"צוק איתן", אך חמאס מדגיש כי מי שיחתום יהיה סגן ראש הלשכה המדינית סאלח אל-עארורי, כאשר אין מניעה שמשלחת מטעם פת"ח תחתום גם היא.

העיתון הבינערבי הוסיף עוד, כי במידה ומאמצי המצרים לא יובילו לחתימה על פיוס, קהיר תחתים את הפלגים הפלסטינים על הסכם רגיעה בין חמאס לישראל, בלי אבו מאזן ופת"ח. זאת, למרות התנגדות החזית העממית לשחרור פלסטין וכמה פלגים קטנים.
בתוך כך, דובר חמאס, סאמי אבו זוהרי, תקף את הצהרת מזכ"ל הוועד הפועל של אש"ף, סאיב עריקאת, שלפיה אם חמאס יחתום על הסכם רגיעה עם ישראל, הרשות תטיל סנקציות נוספות נגד רצועת עזה. "האיומים האלה מראים עד כמה בפתח נחושים לחנוק את רצועת עזה", אמר אבו זוהרי. "ההנאה שלהם לגרום ייסורים לעזה מראה את האמת ועמנו לא יאפשר לפשע הזה להימשך".