משטרת ישראל החליטה היום (ראשון) לתגבר את האבטחה סביב נציב שירותי כבאות והצלה, רט"פ דדי שמחי וזאת בעקבות תלונה שהגיש הבוקר קב"ט כב"א בעקבות חשד לאיומים על חייו. החשד עלה בעקבות הפגנה חברי ארגון הכבאים, שנמצאים בסכסוך עבודה ארוך עמו. במהלך ההפגנה הונפו שלטים בהם נכתבו אמירות בוטות כנגד הנציב.



במסגרת ההחלטה, הגדירה המשטרה את שמחי כמאויים בדרגה 3, שהיא דרגת איום גבוהה, ובעקבות זאת ייבדק רכבו של שמחי מדי בוקר ותתוגבר אבטחה סביב ביתו, אך לא יוצמד לו מאבטח אישי. המשרד לביטחון פנים אישרו את ההחלטה ואת עצם העובדה שהנציב מאויים על פי הנחיית המשטרה. בארגון הכבאים  הגיבו לידיעה ואמרו כי מדובר בפעולה חריגה שמאפיינת רודנים.



מחאת הכבאים בתל אביב. צילום: אבשלום ששוני
מחאת הכבאים בתל אביב. צילום: אבשלום ששוני



"דדי שמחי מאבד את העשתונות", האשימו בארגון והוסיפו, כי "בצעד חסר תקדים הגיש הנציב תלונה במשטרה בגין איומים על חייו נגד העובדים שלו - כבאי ישראל. איש לא מאיים עליו וחלילה לא על ביטחונו. מדובר באותו אדם שמאז כניסתו לתפקיד מאיים על כבאי ישראל שאם לא יהיו 'נאמנים' לו - יתנכל להם עד לכדי פיטורים. מדובר בדיקטטור עריץ, שאינו יודע להכיל מאבק לגיטימי ואמיתי. מוטב לו שיסתכל במראה בטרם יעליל על עובדיו המסורים. בעוד הכבאים נלחמים באש, שמחי נלחם בהם".