פקד שירה בלה, מיחידת הסייבר של להב 433 התראיינה היום (שני) בתכניתם של בן כספית ואריה אלדד ב-103FM, והתייחסה לאישום שהתפרסם אתמול, לפיו הורים התקינו מצלמות שתיעדו את ילדיהם הקטינים בשביל אתר אינטרנט: "מדובר בשני חשודים שהפעילו אתר שמספק תכני לייב 24\7. התכנים האלה הם כאלה שתועדו בבית המשפחה המדוברת, מצלמות שהותקנו בהסכמת ההורים ועליהם הם קיבלו תשלום חודשי. לאחר מספר חודשים ההורים הסכימו אפילו להרחיב ולהוסיף מצלמות נוספות בבית, גם בחדר המקלחת, בחדר השירותים ובחדר הקטינים.  


כזכור, אמש הגישה מחלקת הסייבר כתב אישום תקדימי נגד זוג הורים מאילת, המואשמים בפגיעה מתמשכת בפרטיות ילדיהם בני ה-11 וה-13. במסגרת הפרשה זוג ההורים, נגדם הוגש כתב-האישום, חתמו על הסכם עם מפעילים של אתר אינטרנט, שנועד לאפשר למשתמשי האתר לצפות בצילומים והקלטות בשידור רציף 24/7 מתוך חדרי הבית של משפחות שונות.

על פי כתב-האישום, בתחילה הותקנו בבית מספר מצלמות ועם הזמן, על מנת להגדיל את האטרקטיביות של השידור מביתם, הסכימו ההורים להתקין מצלמות נוספות במקלחת, בחדרה של בתם הקטינה בת ה-11 ובחדרם של האחים הקטינים בני ה-13, זאת בעקבות הבטחה של מפעילי האתר כי ההורים יקבלו לידיהם תוספת תשלום חודשית בעבור הוספת המצלמות.
 
אלדד: "והמנויים רואים רק את המשפחה הזו?"
 
שירה: "יש משפחות נוספות שנפגעו, לא באותן נסיבות, אך יש משפחות נוספות". 
 
כספית: "כמה כסף המשפחה קיבלה על זה?"
 
שירה: "אני לא אתייחס לסכום הספציפי, רק אומר שמדובר באלפי שקלים".
 
אלדד: "בני המשפחה הם קשיי יום?"
 
שירה: "לא אתייחס מעבר לכך שהמניע הכלכלי הוא המניע המרכזי".  
 
כספית: "איך החקירה החלה?" 
 
שירה: "קיבלנו דיווחים, הגיע אלינו מידע ממספר מקורות שונים ליחידת הסייבר. התחלנו בחקירה סמויה ואז עברנו לחקירה גלויה. יש שני חשודים, והוגש כתב אישום נגד ההורים. הם מואשמים בפגיעה בפרטיות של ילדיהם. ההורים כמובן הסכימו לאותן מצלמות אך יש סעיפים חמורים יותר נגד מפעילי האתר".  
 
כספית: "אני קורא בדיווחים שיש מאמצים להוציא את הילדים מהמשפחה". 
 
שירה: "הנושא בטיפול של גורמי הרווחה. הילדים בשלב מסוים הוצאו מהבית".  
 
אלדד: "היה שם משהו מעניין? ראית את השידורים מהבית?"
 
שירה: "אני לא מתחברת לזה. לא ראיתי שום דבר מעניין. אגב מתועדים שם יחסים אינטימיים בין הבגירים וגם יחסים אינטימיים של הקטינים עצמם". 
 
כספית: "חשבתי שזה יותר תמים אבל הבנתי עכשיו כשאת מספרת את זה שאני בחור תמים".