ראש הממשלה נתניהו הצהיר אתמול בכנס של הליכוד כי הוא סבור שבבחירות הקרובות יזכה לפחות ב-40 מנדטים, וכי 35 מנדטים הוא יעד סביר. הפרשן הפוליטי עמית סגל ('חברת החדשות') התראיין היום (שלישי) בתוכניתו של אראל סג"ל ב-103FM ואמר כי הוא משוכנע שמדובר בדברי כפירה בעיקר. "כל הקיום הפוליטי של נתניהו נשען על תודעת האנדרדוג של אותם אנשים שהצביעו לו מאז שנת 96 וחשו דחויים. לכן ככל שהמצב יהיה יותר רע עבורם כך מצבו של נתניהו יהיה טוב יותר בבחירות".



לדבריו, "ההסבר שלי לדברי נתניהו הוא שמדובר בקריאה למתחריו הפוליטיים להתפשר בסוגיית חוק הגיוס ולא לרוץ לבחירות שימחזרו את טראומת בחירות 2015 בו הליכוד שתה בקש את הקולות משאר מפלגות הימין. המפלגות בגוש של נתניהו נמצאות היום במצב של אנורקסיה והם ממש עלולות למות".

על הטענה שהקדמת הבחירות היא לטובתו של נתניהו אמר הפרשן: "הדיון הזה קצת מיותר כי מדובר בדחייה של בחירות בכמה חודשים בודדים. מעמד נתניהו, כראש הממשלה בישראל, נגזר לא בכמות המנדטים למפלגה שלו אלא במנדטים שיאפשרו לו להקים ממשלת ימין יציבה. על פי כל ההערכות נתניהו עומד לכהן תחת כתב אישום ולכן הוא חייב קואליציה יציבה ושותפים נאמנים. גם אם יקבל 40 מנדטים יש ספק אם הקואליציה תהיה יציבה כפי שהיא היום".

אראל סג"ל הופתע: "חשבתי שאחרי הבחירות האחרונות נתניהו ירצה להקים ממשלת אחדות לאומית. לדבריך אני מבין שנתניהו רוצה רק ממשלת ימין צרה".
"מי שחושב שנתניהו ירצה להקים ממשלה עם לפיד לא מבין שני דברים", השבי סגל, "נתניהו לא יכול ללכת עם שותף שיעזוב אותו אחרי עשרה ציוצים בטוויטר ולפיד לא יילך עם נתניהו שיקים ממשלה של 65 מנדטים עם החרדים ועם בנט. אם לפיד יצטרף לנתניהו זו תהיה התאבדות המונית של סיעת 'יש עתיד'".