תת אלוף במיל' אסף אגמון (מפלגת העבודה) התראיין היום (שלישי) בתכניתם של ענת דוידוב וינון מגל ב-103FM וביקר את התנהלותו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, ואת השיח המסית כלפי השמאל הישראלי: "השיח המפלג בחברה הישראלית קשה לי. קשה לי עם המון דיבורים ומעט נכונות לעשות. קשה לי התקיפה נגד סגן הרמטכ"ל שאמר דברים קשים ונכונים על מדיניות הממשלה. אני רואה סימנים קשים של דיקטטורה ופשיזם, יחד עם גזענות שקיימים בחוק הלאום ובהתבטאויות הקשות של המנהיגים שלנו". 



"אני נלחמתי בצבא קצת יותר מנתניהו וליברמן - לא על הדברים האלו נלחמתי", אמר אגמון. "אני ישראלי שקנאי למדינה אך זה לא הופך אותי לאיש ימין ודיקטטור. הייתי ימני בצעירותי אך עברתי הכשרה קשה על הכיבוש, במשך ארבע שנים למדתי מהי משמעותו ומה הוא עושה לחברה הישראלית ולשכניה. זה מה שעיצב את השקפת עולמי. אני לא מיואש - אני מודאג וכועס מאוד על חבריי ועוד יותר על אלו שמסיתים את המדינה לכיוון שמחסל את בית המשפט העליון", הוסיף.



הפגנה נגד חוק הלאום בתל אביב. צילום: אבשלום ששוני



על קריאות ראש הממשלה נגד אנשי השמאל אמר: "אינני מוכן לקבל ביטויים קיצוניים משמאל, ימין או מהמרכז. זה מה שיכול להוביל אותנו למלחמת אחים. מי שמעז לקרוא לי 'שמאלן בוגד' אני קורא לו להתייצב מולי ולברר איתי את העניינים שמפריעים לו. דבריו נגד השמאל הם חלק מההסתה. לעם היהודי יש חמש מגילות אך יש לנו גם את מגילת העצמאות. אנשים חכמים מאוד כתבו אותה ודי לנו בה. לא צריך את חוק הלאום שקורא תיגר על המדינה הדמוקרטית".



לסיום קרא אגמון לראש הממשלה להתייחס לאירוע התקיפה בקריות: "אנחנו מדינה בה מכים ערבים בחוף הים, מאבטח נבזה בנתב"ג ריסס בגז מדמיע משפחה דרוזית. תארו לכם איך ביבי היה מגיב אילו היה מדובר ביהודים בכל אלו. אני מצפה מראש הממשלה שיגיב, לא שמענו ממנו אף מילה. במקום זה הוא מחוקק את חוק הלאום".