יו"ר הרשות הפלסטינית, מחמוד עבאס, תומך במדינה פלסטינית מפורזת, כך הוא אמר בשיחה עם אנשי אקדמיה ישראלים שנערכה היום (שלישי) במוקטעה ברמאללה. על פי דיווח בכאן 11, אבו מאזן אמר לבני שיחו כי "אני רוצה שהמדינה הזו תהיה עם כוחות שיטור בלבד, בלי צבא. הם ישמרו על הביטחון לא חמושים עם אלות ולא עם נשק. במקום טנקים ומטוסים אקים בתי ספר ובתי חולים. כל התקציבים ילכו לתשתיות אזרחיות ומוסדות חברתיים".

שני נוכחים אישרו את הדברים החריגים שהשמיע יו"ר הרשות הפלסטינית. גורם נוסף שמקורב לאבו מאזן מאשר ואומר כי "זו עמדתו הקבועה של הראיס. בדרך כלל הוא משמיע אותה רק בפורומים סגורים".

חברת הכנסת ציפי לבני, שעמדה בעבר בראש צוות המשא ומתן הישראלי, צייצה בטוויטר כי גם במשא ומתן שניהלה עם אבו מאזן הוא הסכים למדינה פלסטינית מפורזת. 
כזכור, התהליך המדיני בין ישראל לפלסטינים תקוע כבר זמן רב, בעיקר לאחר ההכרה האמריקאית בירושלים כבירת ישראל והעברת שגרירות ארצות הברית לבירה. ברמאללה אומרים כי בעקבות המהלך של הנשיא טראמפ, ארה"ב כבר אינה יכולה להיות מתווכת הוגנת בין ישראל לפלסטינים, זאת למרות מאמצים של הבית הלבן לשכנע את אבו מאזן לשוב לשולחן הדיונים.