"ישנו גידול מתמיד במספר הסטודנטים אצלנו, ורובם יחזרו אלינו לאחר תום לימודיהם”, אמר ראש המועצה האזורית מעלה יוסף שמעון גואטה בטקס הענקת תעודות הוקרה לעשרות סטודנטים שקיבלו מלגת לימודים במימון מפעל הפיס תמורת פעילות התנדבותית בקהילה. “הרבה סטודנטים לא היו יכולים ללמוד לולא המלגה”, ציין גואטה והודיע שבשנת הלימודים הקרובה תימשך מגמת הגידול במלגות לסטודנטים.”בשנה שעברה גדלנו מ־40 ל־60 מלגות לימודים לסטודנטים, והשנה נגדל ל־80 מלגות”, הוסיף – “השנה יינתנו חלק מהמלגות גם בשיתוף פרויקט פר”ח”.



“אנחנו משקיעים הרבה במשאב האנושי, והחינוך הוא בראש סדר העדיפויות שלנו – החל מהגן ועד האקדמיה. זו ההשקעה הטובה ביותר לטווח הקצר והארוך. רואים את זה במספר הסטודנטים שעולה בהתמדה”, סיכם גואטה.



כ־11 אלף תושבים מתגוררים ב־22 יישובים שבתחומי המועצה האזורית מעלה יוסף שבגליל המערבי. בשנים האחרונות, לנוכח ההרחבות ביישובים, בעלי מקצועות חופשיים רבים מגיעים לתחומי המועצה, הנמצאת במרחק של כחצי שעת נסיעה מערים בצפון. במסגרת זו מקדמת המועצה תוכניות לקליטת כ־500 משפחות בגרנות הגליל.



דובר מפעל הפיס משה בהגאון אמר לסטודנטים: “אתם ההשקעה הכי טובה של מפעל הפיס. ההשקעה בכם היא כפולה – קבלת המלגה ונתינה לקהילה. הנתינה שלכם מסמלת את העיקרון החשוב שמי שנותן – גם מקבל”. בהגאון ציין, כי מפעל הפיס מעניק מלגות לסטודנטים בהיקף של כ־130 מיליון שקל בשנה.


ליאור דהן (28) ממושב לפידות, הלומד תכנון בפקולטה להנדסה באוניברסיטת בן גוריון בבאר שבע, סיפר: “המלגה של מפעל הפיס באה לי משמיים והיא שווה הכל”. גם ממקום לימודיו בדרום הארץ דהן מצליח לתת תמורת המלגה 100 שעות התנדבות לקהילה במעלה יוסף שבקצה השני של הארץ. “אני מלווה טיולים של תלמידים מבתי ספר במועצה. זו חוויה מיוחדת”, הוא ציין.



מנהל מרכז הצעירים במועצה האזורית מעלה יוסף דוד כהן תיאר את התחושות של כלל הסטודנטים שקיבלו מלגה: “סיימתי תואר ראשון בקרימינולוגיה ואני לומד לתואר שני בשלטון מקומי באוניברסיטת חיפה. המלגה שקיבלתי נתנה לי זינוק גדול קדימה וכולם הרוויחו – אנחנו הסטודנטים והקהילה, שמקבלת ערך מוסף”