אלפי תלמידים מכל הגילים מרחבי הארץ יערכו ביום ראשון בשעה 10:00 מפגן מחאה נגד אסדות הגז הפועלות בסמוך לחופי ישראל. התלמידים ייצרו שרשרת אנושית בכמה מוקדי חופים, בהם חוף דור וחוף בית ינאי. מחאתם תתקיים יממה לאחר שתיערך עצרת בכיכר רבין בתל אביב בקריאה להרחיק את אסדות הגז מהחופים.



השנה מתנהל מאבק ציבורי נגד מיקום אסדות הגז בקרבת חופי ישראל. את המאבק מוביל "ארגון שומרי הבית", וכעת מצטרפים אליו בני הנוער. מחאתם של התלמידים, עם פתיחת שנת הלימודים, באה לאחר שבשלב הראשון חתמו למעלה מ־11 אלף תלמידים על עצומה הדורשת משר החינוך נפתלי בנט לפעול להרחקת אסדת לווייתן למרחק של 120 קילומטרים מהחוף.



טליה סרוסי, תלמידת כיתה ח' מגבעת אולגה: "אם המדינה שאמורה לשמור עלינו האזרחים ועל הסביבה לא עושה זאת, אז אנחנו צריכים לעשות את זה. המאבק הוא כל כך חשוב. ברגע שאתה מבין את החשיבות שלו, קשה להתעלם מזה ולהישאר אדיש. אם האסדה תוקם במיקומה הנוכחי, הים והמים שנשתה יהיו עם רמה גבוהה של מתכות וחומרים מזהמים שיישפכו לים".



סרוסי מדגישה כי מדובר בהתארגנות עצמית של נוער, שלא מטעם שום ארגון: "אנחנו פשוט נוער שאכפת לו, שחשוב לו שלא יזהמו את הים בגלל סיבות כלכליות". כרמל חוגים, בן 17 מקריית טבעון, מדגיש גם הוא כי "השביתה היא התארגנות עצמאית של הנוער. נפגשנו כמה פעמים במהלך החופש, העלינו רעיונות ובסופו של דבר החלטנו לעשות שביתת אזהרה".