אלאור אזריה לא מתחרט: החייל היורה, שהורשע בהריגת מחבל מנוטרל, טען בראיון לישראל היום, שחלקים ממנו פורסמו הבוקר (רביעי), כי אם היה יכול לחזור לאירוע שהתרחש בחברון ב-24 במרץ 2016, הוא היה "פועל בדיוק אותו הדבר".



"אני שלם עם עצמי לגמרי, פעלתי כמו שצריך", אמר אזריה ללא היסוס, והסביר: "הלכתי עם האמת שלי. פעלתי הכי נכון, ולא היה צריך לקרות שום דבר מכל מה שקרה. אין בי שום חרטה. אין בי שום ספק. תחזירי אותי עכשיו לאותן שניות באירוע בחברון - אני פועל בדיוק אותו דבר. כי ככה היה צריך לפעול".



מלבד זאת, הוא התייחס לאהדה הגדולה שלה זכה בציבור: "זה עושה שמחה בלב. עם ישראל התאחד. הוא עומד מאוחד מאחורינו כל הזמן הזה, ואני מודה לו על התמיכה והעזרה למשפחה שלי בכל רגע. זה לא מובן מאליו. אין כמו עם ישראל. אני תמיד אוהב את המדינה ואת צה"ל. כשהשתחררתי מצה"ל קיבלתי צו סיפוח ליחידת מילואים ותעודת לוחם קרבי במילואים".



בהתייחס לפרטי האירוע שעורר סערה, הסביר: "ראיתי שיש למחבל מעיל מנופח, שחור, והיו צרחות, 'שמישהו יעשה משהו'. היתה סכין, מונחת מרחק נגיעה ממנו. אני הייתי בשטח, אני ראיתי את המרחק של הסכין. הכל ביחד הוביל לאינסטינקט של רגע. הכל התחבר, ופעלתי בדיוק כמו שחינכו אותי מתחילת ההכשרה כלוחם. אני זוכר שדרכתי את הנשק, צעקתי למ"פ ולמ"מ 'זוזו, זוזו', יריתי לו לעבר הראש - ופה זה נגמר. יריתי ירייה אחת. הראש של המחבל היה האיבר החשוף היחיד, ואני למדתי בקורס חובשים שכשהראש נפגע, זה משפיע על כל הגוף".



"אני יודע שאני זכאי ושפעלתי כמו שצריך", המשיך החייל שהורשע בהריגה. "עובדה, אחרי האירוע המשכתי לאבטח את העדלאידע בחברון במשך ארבע שעות, עם נשק ומחסנית ב'הכנס'. אומרים שזה ירי לא כמו שצריך? הקצין בשטח לוקח את הנשק, פורק אותו ומרחיק אותך מהנשק".



יעלון. "שר הביטחון - ברוך השם - לשעבר". צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
יעלון. "שר הביטחון - ברוך השם - לשעבר". צילום: מרים אלסטר, פלאש 90



על חקירתו הראשונית, שהתקיימה כעשר שעות לאחר האירוע, סיפר: "החוקרת ישבה מולי ואמרה לי, 'תקשיב, אתה מואשם ברצח פלסטיני'. הייתי בהלם. אמרתי 'מה רצח? איזה רצח? מה יש לך? ואיזה פלסטיני? זה מחבל'. גם לראש צוות החקירה היה קשה לשמוע את האמת שלי. אחר כך הבנתי שהם רצו ללכת על פי מה שבכירי המערכת כבר הצהירו בפני התקשורת".



"נחקרתי ב־18:00 או ב־18:30, וכבר שעתיים קודם בוגי יעלון, שר הביטחון – ברוך השם, לשעבר – יצא בהודעת גינוי לתקשורת, וגם הרמטכ"ל", שחזר אזריה. "כביכול, אחרי חקירת מצ"ח ותחקיר מבצעי. איפה ההיגיון, אם אני נחקרתי רק אחרי שעתיים? שהעם יחליט מי משקר. דובר צה"ל יצא בהודעה עוד לפני החקירה שלי, שהרמטכ"ל רואה את הדברים בחומרה".



לאזריה יש ביקורת רבה על התנהלות בכירי מערכת הביטחון באותה עת: "לא היה קורה כלום אם הכל היה הולך ישר. אם לא היו עושים עיוות דין, וכל מיני בכירים לא היו פותחים את הפה שלהם ואומרים שטויות. עד עכשיו אני לא מעכל את זה. אני יודע שפעלתי כמו שצריך, לא יעזור לאף אחד. לכן הלכתי עד לערעור. כמה שניסו להוריד אותי מזה, לא ויתרתי. אמת יש רק אחת, ואני הולך איתה עד הסוף ובראש מורם".



לדבריו, "ניסו להגיע איתי להסדר, שאני אביע חרטה ואודה. אמרתי, שום דבר. אין לי על מה להתחרט. אף אחד לא יכול להיכנס לשיקול דעת של לוחם בזירה מבצעית בשטח עוין. אני לא מודה ואני לא מביע חרטה, ואני יודע שפעלתי כמו שצריך, ובמשפט צדק אני אצא זכאי לגמרי, ולא מעט אנשים יצטרכו להשפיל את המבט שלהם".



על משפטו אמר: "בערעור הראינו כמה כל ההליך היה משובש ומכור. הדחת עדים, עיוות עובדות. את העדות הכי מרכזית, העדות של המ"פ שלי, פסלו. ועדיין הרשיעו אותי. מה שקרה פה הוא שהפקירו חייל, לטובת זה שהפלשתינים לא יקומו ויעשו יום זעם, כמו שיעלון הסביר. למרות שלפלשתינים לא חסרים ימי זעם".



מדובר צה"ל נמסר: "הטענות הועלו על ידי הסניגורים מטעמו של אלאור אזריה לאורך המשפט בשתי הערכאות. אזריה הורשע בעבירה חמורה של הריגה, והכרעות הדין מדברות בעד עצמן".