להתגרש על כדורים: אישה דרשה לבטל את הסכם הגירושין בטענה כי חתמה עליו כאשר הייתה תחת השפעת כדורים פסיכיאטריים. בית הדין הרבני האזורי ובית הדין הרבני הגדול דנו ארוכות בסוגיה התקדימית, החלטתם הסופית הייתה מפתיעה. 



בני הזוג נישאו לפני כ-15 שנים ובמשך השנים נולדו להם שני ילדים, אך לפני 5 שנים הגיש הבעל תביעה לגירושין. לדבריו, אשתו בלעה חמישה כדורי קלונקס מתוך כוונה אבדנית ואף אובחנה אצלה "הפרעת הסתגלות", שבעקבותיה היא נוטלת חצי כדור פסיכיאטרי פעם ביום. בשלב מסוים חשד הבעל בבגידה והוא דרש מאשתו לבצע בדיקת פוליגרף במכונת אמת, בה היא נמצאה דוברת אמת. כעבור חודשיים היא עברה לפי דרישתו בדיקה נוספת והפעם תוצאותיה הראו תגובות מחשידות לאמירת שקר. על כן הגיש הבעל תביעת גירושין וטען כי אשתו בוגדת בו.



בסופו של דבר הסכימו הצדדים להתגרש, וחתמו על הסכם גירושין על פיו ימכור הבעל את דירת בני הזוג ומהתמורה שתתקבל הוא יפקיד סך של 200 אלף שקל על שם הילדים. למרות זאת, תבעה לאחרונה האישה לבטל את הסכם הגירושין, כאשר לדבריה בעלה הוא אדם מניפולטיבי שנהג להכותה ולהתעלל בה גופנית ונפשית.



בית הדין הרבני. צילום: נתי שוחט, פלאש 90



לפי האישה, הבעל נהג לקנא לה והאשים אותה בקשרים עם גברים אחרים, דבר שלטענתה לא היה ולא נברא. בנוסף, טוענת האישה כי לאור מצבה הנפשי והיותה תחת השפעת הכדורים היא לא הייתה מודעת לאמור בהסכם הגירושין – הן בעת חתימתו והן בעת אישורו בבית הדין, ולכן מכיוון שההסכם "לא הגיוני" ומנשל אותה מחלקה בדירה יש לבטלו. הבעל מצדו טען כמובן כי האישה הייתה מודעת למעשיה והבינה היטב על מה היא חותמת, וכי הוויתור על חלקה בדירה נבע בגלל "בגידותיה והאלימות שהפעילה".



לבסוף, החליטו הדיינים לקבל את ערעורה של האישה, ולבטל את הסכם הגירושין, זאת לאחר שלא היה ברור אם אכן האישה הייתה מודעת להתחייבויותיה. על כן הסכם הגירושין מבוטל והדירה עליה ויתרה האישה תחולק שווה בשווה בין הצדדים.