לאחר תקופה קשה של מתיחות ביטחונית, גלי שריפות מבלוני תבערה ושהות לעיתים בממ"דים, קיבלו אתמול למעלה מ-100 ילדים מיישובים בעוטף עזה מתנה לסיום החופש הגדול: טיסה בשמי ישראל במטוס ה"דרימליינר" החדש של אל על. לצידם טסו ילדים מהעיר רחובות, שהמטוס הצבוע בצבעי רטרו נקרא על שמה.



ההתרגשות החלה כבר שעתיים לפני הטיסה בטרמינל 1 בנמל התעופה בן גוריו, כאשר הילדים הגיעו באוטובוסים מעוטף עזה וציפו בדריכות לקראת הטיסה החווייתית במטוס החדיש – בואינג 787.



"הטיסה הזו היא פיצוי חביב על הקיץ הקשה שעבר עלינו", הסביר ראש המועצה האזורית חוף אשקלון יאיר פרג'ון. ביישובי המועצה מתגוררים כאלף ילדים, אבל רק 50 מתוכם זכו להשתתף בטיסה. "הייתה לנו הקצאה ל-50 ילדים, אז עשינו הגרלות. קודם כל קבענו שחמישה יישובים, המצויים במרחק של עד שבעה קילומטרים מרצועת עזה ישתתפו בהגרלה. אחר כך עשינו הגרלה בין הילדים באותם יישובים", סיפר פרג'ון .



בטיסה השתתפו גם ילדים מיישובים בחבל אשכול שבעוטף עזה. "קיבלתי מתנה נחמדה לסיום החופש", סיפרה אוריה, תלמידה בבית ספר באזור. "הילדים מתרגשים כבר כמה ימים לקראת הטיסה. זו חוויה מרגשת לכולנו", סיפרה אחת מהמלוות, כאשר בנה בן ה-10 לצידה.



ילדי עוטף עזה לפני הטיסה. צילום: משה כהן



גם לעיר רחובות הייתה נציגות מכובדת בטיסה במטוס הנושא את שמה. "התחושה מאוד מרגשת על הכבוד שחברת אל על מצאה לנכון להעניק לרחובות", ציין ראש העירייה רחמים מלול – "מרגש עוד יותר שילדים מבתי ספר בעיר טסים ביחד עם ילדים מעוטף עזה". 40 ילדים מ-20 בתי ספר בעיר השתתפו בטיסה.



לקראת ההמראה הגיע מנכ"ל אל על גונן אוסישקין ולאחר טקס קצר, כאשר כולם יושבים במושבים החדישים, המטוס המריא לקול תשואות הילדים. הטיסה עברה מעל שמי תל אביב, השרון, הרי יהודה, ירושלים, ים המלח, מכתש רמון והערבה. המטוס החל לשוב חזרה לנמל התעופה בן גוריון, כאשר הקברניט, אודי נצר, משמש גם כמורה דרך עם ומסביר על המקומות שהמטוס טס מעליהם.



"זה יום מיוחד ומאוד מרגש עבורי", סיפר נצר, שבין הנוסעים שהטיס מעל שמי הארץ היו הוריו – מיכה ועפרה, שהיו לצידו במהלך הטיסה. מיכה נצר (88) בן למשפחה ממייסדי רחובות תמיד חלם להיות טייס. "בשנת 46' טסתי לזמן קצרצר כנער בקורס דאייה על דאון בקלוב תעופה. רציתי להיות טייס, אבל התגייסתי במלחמת העצמאות לחטיבת גבעתי", הוא סיפר בחיוך.



"כבר טסתי עם אודי בטיסות מסחריות וגם במטוס קל כשהייתי צריך לבצע צילומי אוויר באזור השרון אבל היום זה רגע מאוד מרגש ומיוחד לטוס על הדרימליינר החדש לצידו", הוסיף נצר.