יש לא מעט אנשים שמתחרטים על כך שנישאו, אבל ברוב מוחלט של המקרים זה לא בגלל שלא ידעו שהשתתפו בטקס נישואים (אלא אם כן התחתנו שיכורים בלאס וגאס כמובן). יחד עם זאת, בעיקר בסין ישנה מגמה הולכת וגדלה של הונאות נישואים, במהלכן אנשים נישאים ללא ידיעתם על מנת שבני זוגם יקבלו אזרחות.



מקרה הזוי כזה אירע לאחרונה לצעירה בת 21 מהונג קונג, שגילתה שהפכה לאישה נשואה לאחר שענתה להצעת עבודה שראתה בפייסבוק. הצעירה  פנתה לכלי התקשורת המקומיים, וסיפרה מה נעשה לה במהלך מסיבת עיתונאים אליה הגיעה מכוסה כדי שזהותה לא תיחשף. לדבריה, הכל החל כשראתה הצעה לעבוד כמתמחה באומנות האיפור, תמורת 1,800 דולרים בחודש והתמחות חינם.



היא מיד הגישה מועמדות לעבודה האטרקטיבית, אבל במהלך הראיון שכנעו אותה שעדיף לה לעבוד כמארגנת חתונות, מקצוע בו תרוויח הרבה יותר כסף. לאחר שבוע של התמחות בהונג קונג, הצעירה התבקשה לנסוע למחוז פוג'יאן לעבור מבחן שכלל נישואים "מדומים" לגבר בן גילה. אומנם במהלך החתונה היא חתמה על מסמך נישואים אמיתי, אך החברה הרגיעה אותה שניתן יהיה לבטל אותו לאחר הטקס.

לדבריה, לא היה לה מושג שהיא באמת נשואה עד שחזרה להונג קונג וחברים הסבירו לה שנפלה קורבן להונאה. היא פנתה מיד למשטרה המקומית אך זו טענה שאין באפשרותה לעזור לה, בגלל מחסור בראיות לכך שקרה משהו בלתי חוקי. בלית ברירה, היא פנתה לייעוץ משפטי כדי לנסות למצוא עדות למה שנעשה לה. נכון לעכשיו, הצעירה עדיין נשואה, ויתכן שתאלץ להגיש בקשת גירושים.
 
על פי דיווח ה-the South China Morning Post, אם אכן מדובר בהונאה כפי שהצעירה סיפרה, היא נעשתה על מנת להעניק לגבר איתו נישאה אישור מגורים בהונג קונג. עם זאת, בשלב זה לא ידוע בוודאות אם זה אכן המקרה וכן אם הצעיר עבר להתגורר בהונג קונג. הצעירה הסבירה שפנתה לכלי התקשורת כדי להגדיל את המודעות לתופעה, ואמרה ש"ההפסד הכי גדול שלי הוא שיהיה לי סטטוס של גרושה". לדבריה, המקרה ההזוי גרם לה נזק פסיכולוגי כבד.
בכל שנה מדווח על כ-1000 בני אדם שנופלים קורבן להונאות נישואים בהונג קונג, כשאחד מבני הזוג הוא ממחוז סיני אחר, כך עולה מדיווח של ה-BBC. על פי החוק המקומי, סינים שנישאים לתושבי הונג קונג יוכלו לקבל אישור להתגורר בה. הונג קונג הוא אזור מנהלי בעל מעמד מיוחד בסין, ופועל כאוטונומיה לכל דבר.