האב, הבן ורוח הקודש: "סופית", בישר ראש ממשלת ישראל אחרי חקירתו האחרונה, "תיק 4000 קרס". כנראה שקרס על ראשה של רעייתו ועל ראשו של בנם. אתמול, במהלך דיון על חילוט רכושו של שאול אלוביץ' בבית המשפט, הודיע בפעם הראשונה נציג המשטרה בקולו, לפרוטוקול, כי שרה נתניהו חשודה אף היא בשוחד בתיק 4000. ההערכה היא כי גם הבן יאיר חשוד בשוחד בתיק הזה. שניהם חשודים כמי ששימשו "זרועותיו" של המשחד הראשי, הלא הוא ראש המשפחה שבשלב זה לפחות מצטיירת כמשפחת פשע. לכאורה.



"המשטרה אמרה, אז אמרה", אמרו אתמול פרקליטי הגברת, שהפכה בשנים האחרונות לחשודה סדרתית. הבעל בוטה אף יותר, ואני מהמר שהיום, אולי אפילו הבוקר, הוא יבליח בעמוד הפייסבוק שלו וימשיך במסע הדה־לגיטימציה שהוא מנהל נגד רשויות החוק והמשפט במדינה שהוא אמור להיות אחד מסמלי השלטון שלה.



כשהנחקר היה ראש הממשלה הקודם, אהוד אולמרט, מחא נתניהו כפיים לרשויות הללו. הריע למשטרה והשתחווה לפרקליטות, בעודו מפציר בראש הממשלה לפרוש, כי אין אפשרות אמיתית לנהל את ענייניה של המדינה בעודך נחשד בעבירות חמורות כל כך.



אני נזכר בסרטון ההוא, שבו נראה נתניהו יושב לצדו של הג'ינג'י מאיכות השלטון ומסביר למה יש עדיין שחיתות במדינה. הכל, הוא אומר, בגלל התקשורת שלא עושה את עבודתה ולא נוברת יותר במעשיו של ראש הממשלה, ובגלל רשויות האכיפה שגוררות רגליים. הוא אמר ועשה את כל הדברים הללו הרבה לפני שהוגש כתב אישום כלשהו נגד אולמרט. כיום הוא מנסה להחתים את שותפיו הקואליציוניים הבאים על התחייבות שגם אם יוגש נגדו כתב אישום, הם ימשיכו לשבת בממשלתו עד אחרי ההרשעה הסופית והאחרונה, אחרי הערעור לעליון והבקשה לדיון נוסף - ועוד לא אמרנו את המילה "שימוע".



יותר מכל, חשוד בנימין נתניהו, לפחות בעיני, בהשחתה מוסרית וערכית של המדינה הזו. יכולות השכנוע שלו אדירות כל כך, עד כי קהל רב מזדנב בעקבותיו וזועק ססמאות בגנות כל אלה העוסקים במלאכת החוק במדינה. מקשקשים על "דיפ סטייט" מסתורי שרודף את האדון, את הגברת ואת הבן. טוענים שאנשים כמו רב ניצב רוני אלשיך והאלוף במילואים אביחי מנדלבליט קשרו קשר להדיח ראש ממשלה מכהן כדי להמליך את נציגי הקרן החדשה וראשי הווקף המוסלמי על ארץ הקודש.