אם נראה היה שבהפגנה למען גירוש המסתננים שנערכה אתמול בדרום תל אביב נחצו קווים אדומים, מארגניה מסרבים להתנצל, גם על הבערת תמונתו של שר הפנים אריה דרעי. בהודעה שהוציא מטה המאבק "עוטף תחנה מרכזית", הם האשימו את מקורבי דרעי בהתבכיינות ואמרו: "איש לא קרא לפגוע בשר דרעי, וטוב היה אם שלוחיו היו מפסיקים להתבכיין. מה שאנחנו עוברים בשנים האחרונות מגמד את המיצג האמנותי שקיימנו היום במחאה על אוזלת ידו של משרד הפנים". 



עוד הוסיפו במטה המאבק כי "ביום שרשות ההגירה תחזור לעבוד כרשות הגירה ונראה את המסתננים מאפריקה וממזרח אירופה נמוגים מהרחובות שלנו, נשקול להתנצל. עד אז אנחנו עומדים בגאווה מאחורי המחאה שלנו ותובעים צדק לשכונות". כזכור, כ-200 ממתנגדי המסתננים, בהם תושבי דרום תל אביב ופעילי ימין קיימו אתמול בערב הפגנה, בה שרפו את דגלי אריתריאה ותמונותיו של דרעי, אותו הם מאשימים במדיניות כושלת.



דורון אברהמי, פעיל בחזית לשחרור דרום ת"א, אמר בהפגנה כי "נתניהו הבטיח ולא קיים. ממשלת ישראל היא בושה וחרפה. עשר שנים של כיבוש ואין אף פולטיקאי שיבוא לתת לנו תמיכה. אנחנו לא קהל שבוי ובבחירות הבאות נעלה את הנושא הבוער הזה על הפרק. בכדי שכל עם ישראל יחליט האם הוא רוצה כיבוש מבית". בהפגנה נכחו גם חבר הכנסת מטעם סיעת הבית היהודי, בצלאל סמוטריץ', והזמר אריאל זילבר.



אריאל זילבר בהפגנה בדרום תל אביב. צילום: עוטף תחנה מרכזית
אריאל זילבר בהפגנה בדרום תל אביב. צילום: עוטף תחנה מרכזית



יו"ר תנועת "אם תרצו", מתן פלג, דיבר אף הוא בהפגנה ואמר כי "בעיית המסתננים המתרחשת בדרום תל אביב, איננה אלא ססמוגרף המצביע על מגמות העתידיות לבוא. אם ממשלת ישראל תמשיך לגרור רגליים ולהיכשל במציאת פתרונות אפקטיביים, אירועי שכונת לווינסקי ימשיכו להכפיל את עצמם לעוד ועוד מקומות בארץ". לטענתו, "מדובר באיום קיומי למדינת ישראל שכן ככל שהמדינה הקטנה שלנו, תמשיך ללכת מחיל אל חיל ולהתחזק כלכלית, כך יגבר הרצון של תושבי אפריקה לחדור אליה. זעקת תושבי דרום תל אביב היא אזעקת אמת וחשוב להשמיע אותה בכל רחבי ישראל".



ח"כ מיכאל מלכיאלי מש"ס אמר בתגובה להפגנה ושריפת תמונתו של דרעי כי "הערב נחצה קו אדום מסוכן, שעלול לגרום למדרון חלקלק. אני דורש משרת המשפטים איילת שקד להורות על פתיחת חקירה בחשד להסתה חמורה כנגד שר הפנים. במקביל, קורא לכל המפלגות מכל הקשת הפוליטית ולפעילים שדואגים תדיר למסתננים, לגנות ולהוקיע זאת".