ממשיכה להתבסס במזרח התיכון: איראן העבירה טילים בליסטיים לכוחות השיעים בעיראק, זאת בניסיון לפתח את היכולת לבנות יכולת הרתעה על אדמת המדינה, כך מסרו היום (שישי) בכירים עיראקיים, איראנים ומערביים לרויטרס. לפי הדיווח, מדובר בטילים שמסוגלים לפגוע בתל אביב.

על פי שלושה גורמים איראנים, שני מקורות מודיעין עיראקיים, ושלושה בכירים אירופים, טהרן העבירה חודשים האחרונים את הטילים לבעלות בריתה בבגדאד, תוך מתן הוראות לייצור עצמי שלהם.



"ההיגיון מאחורי המהלך הוא שתהיה תוכנית גיבוי לאיראן במקרה שבו תותקף", הסביר אחד הבכירים האיראנים לסוכנות הידיעות. הוא ציין כי "מספר הטילים לא גבוה, אך ייתכן שיגדל במידת הצורך".



גורם מערבי הוסיף: "נראה שאיראן הופכת את עיראק לבסיס טילים קדמי שלה". מפקד בכיר במשמרות המהפכה הזהיר כי "יש לנו בסיסים במקומות רבים ועיראק היא אחד מהם. אם ארצות הברית תתקוף אותנו, אז החברים שלנו יתקפו את האינטרסים האמריקניים ואת בעלי הברית של ארה"ב באזור" 



מדובר בטילי זילזל, פתח-100 וזולפאקאר, אשר מגיעים לטווח של 200 עד 700 קילומטרים, ומסוגלים לפגוע בתל אביב ובריאד, בירת סעודיה, במקרה שבו הטילים יגיעו למערב עיראק.



יש לציין כי לכוח קודס, זרוע החוץ של משמרות המהפכה האיראניות, יש שני בסיסים באזורים הללו. לדברי המקורות, מי שמפקח על תוכנית הטילים החדשה בעיראק הוא מפקד הכוח, קאסם סולימאני.