ביקורת רבה נשמעה הבוקר (שישי) נגד המשטרה על טיפולה באלימות במגזר הערבי בעקבות שני מקרי הרצח שאירעו הלילה בטירה ובג'סר א-זרקא. יו"ר הרשימה המשותפת חבר הכנסת איימן עודה האשים את המשטרה והשר לביטחון פנים גלעד ארדן בהתעלמות מבעיית הנשק במגזר הערבי - שלטענתו אחראית לרצח, וביקר את הרפורמה לחלוקת נשק של השר. "שני צעירים שרק עתה התארסו נורו למוות בטירה הערב. בזמן שארדן רוצה לחלק נשקים לכל חפץ, החברה הערבית מדממת. אין עדות קשה ועצובה יותר להזנחת המשטרה בטיפול בנשק הבלתי חוקי וכנופיות הפשע. בזמן שאנחנו נאבקים לבטחוננו, בטחון ילדינו, במשרד לביטחון פנים משחקים בנשק חם", כתב בחשבון הטוויטר שלו.


חבר הכנסת אחמד טיבי אמר כי שלושת מקרי רצח הלילה בטירה וג׳סר אזרקא הם ההוכחה להשתוללות הפשיעה והנשק ביישובים הערביים. מקור הנשק העיקרי הוא הברחות מבסיסי הצבא. משטרת ישראל והצבא נושאים באחריות להמשך ההברחות והתוצאה: יותר מ-1260 רציחות. יש לעצור את ההברחות ויש לעשות יותר כדי לגדוע את גל הפשיעה הפוגע בכולנו".


במשטרה הגיבו לביקורת ואמרו כי בניגוד למה שמנסים לצייר לציבור בתחושות, "הרי שבעובדות מאז תחילת השנה הנוכחית קיימת ירידה משמעותית של עשרות אחוזים בכמות מקרי הרצח בכלל ובישובי המגזר הערבי בפרט (כ-30%) ביחס לתקופה המקבילה אשתקד".



"לצערנו אירועי ירי מתרחשים לעתים קרובות מדי ביישובי החברה הערבי בישראל, רובם על רקע סכסוכים פנימיים הגולשים לאלימות, וכך היה גם הלילה כשהירי בוצע ע"י כנופיות ועבריינים אלימים על רקע חיסול חשבונות ביניהם", נמסר מהמשטרה. 

המשטרה הציגה את תוצאות מאמציה ב-2017 על מנת להראות שהיא פועלת לתפיסת אמצעי לחימה: "בשנת 2017 נתפסו ע"י המשטרה אלפי אמצעי לחימה, נעצרו בכל רחבי הארץ 2,225 חשודים והוגשו 1,137 כתבי אישום כנגד חשודים בגין עבירות אמל"ח המהווים עלייה של כ- 10% בכמות המעצרים ושל למעלה מ- 40% בכמות כתבי האישום (ביחס לשנת 2016). באשר לטיפול באירועי ירי, הרי שבשנת 2017 חלה ירידה של 16% בכמות האירועים שהתקבלו במוקד המשטרה. בחציון הראשון של שנת 2018 חלה עלייה משמעותית של כ-40% בכמות המעצרים ועלייה משמעותית עוד יותר של 75% בכמות כתבי האישום שהוגשו כנגד המעורבים באירועי ירי לעומת התקופה המקבילה אשתקד. רק השבוע במבצע יזום ורחב היקף בו השתתפו אלפי שוטרים ולוחמים, נתפסו ע"י המשטרה אמצעי לחימה רבים".
 
"לצד פעילות משטרת ישראל, יש לזכור כי אכיפה איננה הדרך היחידה למיגור תופעות חברתיות פסולות. במקום הסתה של נבחרי ציבור נגד המשטרה ונגד שיתוף פעולה עם המשטרה, ראוי היה שיישמע גינוי חריף מקרב הנהגת החברה הערבית הקורא להפסקת האלימות והירי בישובי המגזר".