סוכנות הידיעות IRNA האיראנית דיווחה היום (שבת) כי גורם רשמי במשרד הביטחון בטהרן מסר לה כי בכוונת איראן להגביר את יכולות הטילים הבליסטיים וטילי השיוט שברשותה וכן לרכוש מטוסי קרב וצוללות מהדור החדש. עוד נמסר בדיווח, כי גורמים איראנים טוענים שתוכנית הטילים היא הגנתית בלבד, ואינה ניתנת למשא ומתן מהסוג שדורשות ארצות הברית ומדינות אירופה. בכירים בטהרן טוענים כי התוכנית אינה קשורה להסכם הגרעין עם המעצמות.

"הגברת היכולות של הטילים הבליסטיים ושל טילי השיוט, וכן רכישת כלי נשק חדשים ומתקדמים היא חלק מהתוכניות של המשרד", כך הסביר לסוכנות הידיעות מוחמד אחדי, סגן שר הביטחון לעיניינים בינלאומיים. הוא התייחס לנספחים הצבאיים של טהרן והוסיף כי "הסנקציות הבינלאומיות לא הפריעו להתפתחות תעשיית הנשק האיראנית". 
הוא הסביר: "יש לנו את תשתית מתאימה לפיתוח ושדרוג של התעשייה הביטחונית, תוך הסתמכות על היכולות המדעיות הטובות של המדינה, ועל עשרות אלפי הבוגרים בתחומי ההנדסה והטכנולוגיה". 

בתוך כך, סוכנות הידיעות רויטרס ציטטה אתמול בכירים עיראקיים, איראנים ומערביים שטענו כי איראן העבירה טילים בליסטיים לכוחות השיעים בעיראק, זאת בניסיון לפתח את היכולת לבנות יכולת הרתעה על אדמת המדינה. לפי הדיווח, מדובר בטילים שמסוגלים לפגוע בתל אביב.
גורם מערבי אמר כי "נראה שאיראן הופכת את עיראק לבסיס טילים קדמי שלה". מפקד בכיר במשמרות המהפכה הזהיר כי "יש לנו בסיסים במקומות רבים ועיראק היא אחד מהם. אם ארצות הברית תתקוף אותנו, אז החברים שלנו יתקפו את האינטרסים האמריקניים ואת בעלי הברית של ארה"ב באזור" 
מדובר בטילי זילזל, פתח-100 וזולפאקאר, אשר מגיעים לטווח של 200 עד 700 קילומטרים, ומסוגלים לפגוע בתל אביב ובריאד, בירת סעודיה, במקרה שבו הטילים יגיעו למערב עיראק. יש לציין כי לכוח קודס, זרוע החוץ של משמרות המהפכה האיראניות, יש שני בסיסים באזורים הללו. לדברי המקורות, מי שמפקח על תוכנית הטילים החדשה בעיראק הוא מפקד הכוח, קאסם סולימאני.