במשך קצת יותר משנה חיכו אוהדי הפועל תל אביב לחגוג שוב ניצחון בליגת העל, והערב (שבת) הגיע סוף סוף הרגע המיוחל. החבורה של קובי רפואה הצליחה לעבור אתגר לא פשוט מבחינתה, עם 0:1 חשוב על הפועל חיפה, ויצאה עם אופטימיות רבה מאצטדיון המושבה לקראת המפגש מול בני סכנין במחזור הבא.

השחקנים של קובי רפואה, שערך שינוי בעמדת השוער, הצליחו להתאושש מההפסד הכואב בשבוע שעבר מול הפועל חדרה, שהגיע בדקות האחרונות של ההתמודדות. מהעבר השני, הקבוצה מהכרמל,שעלתה למשחק החוץ הראשון שלה עם תקוות גדולות לחבר ניצחון שני ברציפות ולהבהיר ליריבותיה שגם העונה היא מתכוונת לדבר חזק בצמרת, ירדה לקרקע, ותנסה להתאושש בעוד כשבועיים מול בית"ר ירושלים בסמי עופר.

טרם ההתמודדות הזהיר יואב כץ את שחקניו מהפגנת שאננות מול המארחת, שלדבריו הגיעה למפגש כ"חיה פצועה". ואכן, לאחר 15 הדקות הראשונות שבהן המשחק התנהל בעיקר במרכז המגרש, הפועל תל אביב הוכיחה שיש דברים בגו עם הזדמנות מסוכנת של עומרי דמארי, שנגח חלש מדי לידיו של ארנסטס שטקוס מתוך רחבת החמש.

לבקוביץ'. החילוף בעמדת השוער השתלם. צילום: ערן לוף
לבקוביץ'. החילוף בעמדת השוער השתלם. צילום: ערן לוף


התל אביבים, שנראו טוב יותר במהלך המחצית הראשונה, המשיכו להכתיב את הקצב, ובדקה ה-39 הם שחזרו את המהלך, כשעידן כהן פרץ באגף הימני ושחרר הגבהה נהדרת היישר לראשו של דמארי, ששוב מצא את השוער החיפאי עירני.

קלינגר, שחשב שהירידה להפסקה תעורר מעט את שחקניו, התבדה מהר מאוד, והחליט לערוך את החילופים הראשונים שלו בדקה ה-64, כשהכניס למשחק את ת'נאסיס פאפאזוגלו וגל אראל, במקומם של ראדו גינסארי החלש ונס זמיר, כוכב הניצחון במחזור הקודם.

השינויים הפיחו מעט רוח חיים במשחק הנרפה של מחזיקת הגביע, שהחלה להחזיק יותר בכדור, אך דווקא המארחת הייתה קרובה לכבוש בדקה ה-80 מבעיטה כפולה של אחמד עאבד, שהחמיץ ברשלנות מקרוב מול שטקוס.

עאבד. בסוף הוא כיפר על ההחמצה הכפולה. צילום: ערן לוף
עאבד. בסוף הוא כיפר על ההחמצה הכפולה. צילום: ערן לוף


בדקה ה-87 הקבוצה מהצפון, שידעה בעונה הקודמת לקחת את שלוש הנקודות בדקות המכריעות גם במשחקים שבהם לא הייתה עדיפה על יריבתה, נתפסה לא מוכנה, ושילמה על האנמיות בחלק הקדמי.

התקפה מאורגנת היטב של המארחת הסתיימה בשער הניצחון היקר שלה, כאשר הפעם עאבד הצליח לכפר על ההחמצה הכפולה שלו, כששלח מסירה נהדרת לרועי זיקרי. החלוץ הצעיר המשיך את המהלך בכדור רוחב מושלם לאמיר עגייב, שלא התבלבל ודחק את הכדור לרשת מרחק של מטר מהשער, ושלח את אוהדי הפועל תל אביב לחגוג ניצחון ראשון ומוצדק.

הרכבים

הפועל ת"א: רובי לבקוביץ', עידן כהן, רז שלמה, רוג'ר ברנרדו, מרווין פירסמן, ניר לקס, שי אליאס (עבדי פרחאת, 80), רז כהן (אמיר עגייב, 57), אחמד עאבד, רועי זיקרי (עמירן שקלים, 90+2), עומר דמארי.

הפועל חיפה: ארנסטס שטקוס, דור מלול, ניסו קפילוטו, גבריאל תאמאש, ריקי מיטרבסקי, שון גולדברג, רסמוס סטויטדט, ראדו גינסארי (אתנסיס פאפאזוגלו, 62), מקסים פלקושצ'נקו (גילי ורמוט, 83), נס זמיר (גל אראל, 64), אלי אלבז.