העונה הראשונה של "האח הגדול" תחת חסותה של הזכיינית "רשת 13" אמנם התחילה באופן קצת מקרטע, אך מהר מאוד הפכה להיות מלאת דרמות, ריבים וחיכוכים. התוכנית שלא יצרה עניין רב בחלק הראשון של העונה עברה הרבה תהפוכות, ביניהן החלפת "האחות הגדולה" רוית ליאור-מנדל, וביטול חוקים איתם החלה העונה, כמו איסור העישון, הצליחה להפוך לתוכנית המובילה על המסך.



אחרי חודשים של שלטון בלעדי על טבלאות הרייטינג, עם עלייתה של "נינג'ה ישראל" בזכיינית המתחרה, "קשת 12", נוצרה ל"אח" תחרות, ותוכניתם של אסי עזר ורותם סלע הצליחה לא פעם לגנוב לריאליטי של רשת את ההובלה ברייטינג.



אמש בפרק סיום העונה של "האח הגדול" גרפה "רשת" נתון חזק של 22.3 אחוזי רייטינג, עם שיא של 27.8 אחוזים בקרב משקי בעת יהודים בעת ההכרזה על הזוכה הגדול ישראל אוגבלו. נתון הרייטינג הוא גבוה בהחלט, אך לא מגיע למספרים של פרק פתיחת העונה ששבר את שיא הרייטינג מאז פיצול ערוץ 2, עם 29 אחוזי רייטינג ופיק של 33.8 אחוזים. לשם השוואה פרק הגמר של התוכנית הכי מצליחה מאז הפיצול, "חתונה ממבט ראשון" גרף 24 אחוזי רייטינג.



האח הגדול. צלם: מיכה לובטון
האח הגדול. צלם: מיכה לובטון



הזכיינית "קשת" ניסתה להציב תחרות ושיבצה פרק מיוחד ועמוס כוכבים של "נינג'ה ישראל", בהשתתפותם של השחקן דין מנירושניקוב, הדוגמנית יערב בנבנישתי, כוכבת "האח הגדול" והשחקנית אלינה (אלין) לין, זוכה "הכוכב הבא" אימרי זיו, הדוגמנית וכוכבת "האח הגדול" תאלין אבו חנה, השחקן אושרי כהן, הזמר והרקדן סטפן לגר, השחקן דן מור, השף טום אביב ואחרים. הפרק השיג נתון נאה של 17.3 אך היה רחוק מזה של "האח הגדול"



התוכנית "גב האומה" של ערוץ עשר, לעומת זאת, קיבלה 6.1 אחוזים, ו"כאן 11" סיכמה את ערב השידורים עם "רואים עולם" עם יעקב אחימאיר שקיבלה 2.4 אחוזים.



ברצועת החדשות, קיבלו המהדורות 12.3 אחוזים ב"קשת 12" ו-10.1 ב"רשת 13", חדשות "ערוץ עשר" גרפו 6.7 אחוזים, ומהדורת החדשות של תאגיד השידור הציבורי קיבלה 2.9 אחוזים.