לא מתחרט:שריפת תמונתו של שר הפנים אריה דרעי ביום חמישי האחרון במהלך הפגנה בעד גירוש המסתננים מדרום תל אביב, עוררה סערה וגינויים מכל קצוות הקשת הפוליטית. האיש ששרף את התמונה הוא דורון אברהמי, תושב דרום תל אביב ופעיל למען הגירוש. היום (ראשון) הוא דיבר בתכנית הרדיו של ענת דוידוב וינון מגל ב-103FM והסביר כי שריפת התמונה הייתה חלק מ"המיצג האומנותי" של ההפגנה. לדבריו, "לדרעי יש אומנות להיעלם מדרום תל אביב, ולנו יש את האומנות שלנו להעיר אותו מהשינה". 



כשנשאל מדוע לא שרף את תמונתו של ראש הממשלה נתניהו, ענה אברהמי כי "אולי זה יהיה במיצגים הבאים שלנו". 



מנגד, פזית רבינא, חברת ועד נווה שאנן, אמרה כי היא לא מקבלת את המהלך: "אני לא מבינה איך קרה שהשתמשו בטרמינולוגיה של הפגנת זעם וגם שרפו תמונות. זה נלקח מהנרטיב הפלסטיני. מצד שני, אני גם מאוד מבינה את המפגינים. כנראה שהם מרגישים שמתייחסים אליהם כמו פלסטינים וזה אומר שהממשלה נטשה אותם. אני לא מזדהה עם האופן של ההפגנה, אך מבינה לליבם בצורה חד משמעית. ראש הממשלה הבטיח לפתור את הנושא אך הוא נטש אותם".



דורון אברהמי הוסיף כי "דרעי, שהוא איש דתי, היה כבר צריך לראות מה קורה כאן גם במבחינה דתית. הם כובשים לנו את בתי כנסת הופכים אותם לפיצוציות. אתמול נערכה חתונה של אריתראים בבית כנסת פעיל. אני לא יודע איך נתנו להם להיכנס לשם ואני לא מבין איך לא נעמדו על הרגליים האחריות על הדבר הזה. במקום זה מקשקשים איתנו על המיצג אומנותי במחאה של יום חמישי האחרון. אנחנו בסך הכל הערנו אתכם מהשינה. הממשלה הזו מנותקת מהעם. נטשו אותנו".





על הטענה שלהפגנה הגיעו מעט מפגינים סיפר: "למחאה הגיעו כ-500 איש. אלו אנשים שסובלים, קשה להם ונמאס להם. אלו אנשים מיואשים שנלחמים על הבית שלהם יום-יום".



דוידוב התייחסה לשכונת נווה שאנן, ושאלה כיצד הוא מסביר את ההסתערות הנדל"נית על שכונת נווה שאנן שנמצאת בדרום תל אביב. אברהמי השיב לה בשאלה: "משטרת ישראל טוענת שאין אלימות בדרום תל אביב. מדוע בכל זאת יש שם כל כך הרבה שוטרים ברחובות?".



רבינא טענה שמדובר בשריפה בשדה קוצים מבחינה נדל"נית, ואמרה כי "זה נכון שמפילים כל שבוע בניין ובונים מגדל בדרום העיר. גם כאן הממשלה מפקירה את תושבי דרום העיר לטובת מגלים וטייקונים. זאת אשמתם של רון חולדאי, השר כץ וראש הממשלה. הפתרון הוא שאת הכספים שתכננו להשקיע בתוכנית הגירוש, שלא יצאה לפועל, להפנות לדרום העיר על מנת לשקם תשתיות. באזור יש עדיין עוני ואלימות. הממשלה, העירייה ורשויות הרווחה צריכות להקים מנהלה כפי שהבטיחו שתשקם את האזור".



אברהמי סיכם: "דרום תל אביב צריכה להישאר עבור תושבי לדרום תל אביב ולא בשביל המסתננים. אנחנו נצביע על כל אחד שאשם במחדלים הללו ונלך אליו הביתה. האומנות שלי היא להעיר ממשלת ישראל מהשינה העמוקה שלה ויהיו עוד מיצגים".