לאחר שנחשף כי ביקר בקברי מחבלים בתוניסיה, לאחר שדווח כי השתתף באירוע בו השוו את ישראל לגרמניה הנאצית ואחרי שהשתתף בכנס בקטאר עם משוחררי עסקת שליט - יו"ר מפלגת הלייבור בבריטניה, ג'רמי קורבין שוב מקבל ביקורת, והפעם מלורד סאקס, הרב הראשי לשעבר של בריטניה. סאקס אמר שקורבין אמר אמירות ונתן תגובות חסרות אחריות על הציונות והיהודים. הוא ציין כי קורבין מהווה סכנה גדולה ליהודים ברחבי בריטניה, השווה את דבריו  לדברים שנאמרו ב"נאום ההגירה" הידוע לשמצה של אנוך פאוול משנת 1960 וטען כי קורבין חייב להתנצל ולהביע חרטה.



לפני חמישים שנה, ב-20 באפריל 1968, נשא הפוליטיקאי הבריטי אנוך פאוול, איש המפלגה השמרנית, נאום בנושא הגירה בכנס מפלגתי בברמינגהם. חמישים שנה לאחר מכן החליטה רשת ה-BBC לשדר במלואו את הנאום, שנודע כנאום ‘נהרות של דם’, כחלק מתכנית שדנה בנאום ובהתרחשויות מסביבו, כשהוא מוקרא בפי השחקן איאן מקדרמיד. ההחלטה לשדר את הנאום כאמור, עוררה זעם רב ומחאות רבות ברחבי הממלכה.



כזכור, לפני כחודש פורסם ברשת "סקיי ניוז" כי קורבין השתתף ב-2010 באירוע זיכרון לשואה יחד עם דוברים אנטי-ציוניים שהשוו בין ישראל לנאצים. האירוע נחשף בעקבות תלונה שהוגשה על ידי ארגון "הקמפיין נגד אנטישמיות" לוועדה הבריטית לשוויון וזכויות אדם.



באירוע כאמור, השתתף פעיל פלסטיני בשם חיידר עיד שאמר כי הנאציזם "ניצח מפני שקרבנותיו הפכו לנאצים החדשים". עיד אמר בטקס: "אם יש משהו ללמוד מעזה של 2009, זה שהעולם טעה לחלוטין לחשוב שהנאציזם הובס ב-1945". באירוע השתתף גם ניצול שואה בשם האג'ו מאייר, מבקר חריף של ישראל, שטען כי המדינה "משתמשת בשואה כדי להצדיק את פשעיה נגד הפלסטינים". מאייר גם אמר כי ישראל רוצה לעורר אנטישמיות בעולם כדי לעודד יהודים לעלות לארץ.



קורבין מסר בתגובה לדיווח: "הדעות שהובעו במפגש הן כאלה שאני לא מקבל. אני מתנצל על הדאגה והחרדה שזה גרם". גדעון פלטר, יו"ר "הקמפיין נגד אנטישמיות", אמר: "הראיות מראות ללא כל ספק כי ג'רמי קורבין הוא אנטישמי וכי מפלגת הלייבור הפכה לאנטישמית מבחינה מוסדית. הבעיה אינה אדם אחד אלא תנועה שלמה שחטפה את מפלגת הלייבור הישנה והאנטי-גזענית והשחיתה אותה עם ריקבון גזעני".



עוד לפני כן  דווח כי בכיר במפלגת הלייבור ובן בריתו של קורבין אמר כי "יהודים" אשמים בהאשמות באנטישמיות כלפי המפלגה, כך נחשף בהקלטה ששודרה בממלכה. בהקלטת אודיו שהושגה על ידי העיתון היהודי "ג'ואיש קרוניקל", נשמע חבר הוועד המנהל של מפלגת הלייבור, פיטר וילסמן, אומר בדיון: "כמה מהאנשים האלה בקהילה היהודית תומכים בטראמפ. הם פנאטים של טראמפ. הם יכולים לזייף את הרשתות החברתיות בקלות רבה".



וילסמן טען כי "היהודים הפנאטים" ממציאים טענות על אנטישמיות "ללא כל ראיות". בכיר הלייבור הוסיף: "אז אני חושב שאנחנו צריכים לשאול את את 70 הרבנים 'איפה הראיות שלכם לאנטישמיות רחבה וחמורה במפלגה הזו?'". כ-70 רבנים בקהילה היהודית בבריטניה חתמו לפני כשבועיים על מכתב בו ביקרו את מפלגת הלייבור על אימוץ קוד התנהגות לטיפול באנטישמיות, שאינו תואם את ההגדרה הבינלאומית לגזענות כלפי יהודים.