לאחר שאבו מאזן, יו"ר הרשות הפלסטינית, אמר היום (ראשון) בפגישה עם פעילי שלום עכשיו כי הוא נפגש עם ראש השב"כ, נדב ארגמן, הערב מתפרסם ב'כאן' כי בפגישות שניהל בחודשים האחרונים עם אבו מאזן וניסה, כך לפי מקור ישראלי, לשכנע אותו לא לחבל בתהליך ההסדרה ברצועת עזה וכן במאמצים לפיוס פנים פלסטיני. 



על פי הדיווח אמר ארגמן לאבו מאזן כי מדובר בהזדמנות היסטורית שחבל לבזבז. משירות הביטחון הכללי נמסר בתגובה לפרסום כי "איננו נוהגים להתייחס ללוחות הזמנים של ראש השירות".



כאמור, מוקדם יותר היום, יו"ר הרשות הפלסטינית, מחמוד עבאס, המנסה בשבועות האחרונים להעביר את המסרים שלו דרך שיחות עם גורמים ישראלים ומשלחות אשר מגיעות אליו, התייחס בפגישה עם פעילי שלום עכשיו, להצעות האחרונות שקיבל על מנת להמשיך את תהליך השלום, ועל הניסיונות ליצור משוואה חדשה באזור. "צוות המשא ומתן מטעם נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, הציע תכנית מדינית שבסיסה קונפדרציה עם ירדן", אמר. על פי הפעילים, אבו מאזן הודיע שיסכים לתכנית כזאת רק אם ישראל תהיה חלק מהקונפדרציה. 

  
במפגש השתתפו גם המנכ״לית החדשה של הארגון, שקד מורג וחברי הכנסת מוסי רז (מרצ) וקסניה סבטלובה (המחנה הציוני). אבו מאזן טען כי קושנר וגרינבלט "שאלו אותי האם אני מאמין בפדרציה עם ירדן". אמרתי: 'כן', אני רוצה קונפדרציה משולשת עם ירדן ועם ישראל. שאלתי אם הישראלים יסכימו להצעה כזו". לדבריו, ארצות הברית עוינת כלפי הפסטינית ו״סוגרת את תהליך השלום. ארה״ב רוצה לחסל את אונר״א לגמרי". לאחר מכן הוסיף כי מבחינתו 
הוא תומך בביטחון לישראל ותומך במציאת פתרון לבעיית הפליטים.

אבו מאזן הוסיף: "70% מתושבי עזה הם פליטים. מרביתם חיים על הסיוע של אונר"א. אז הנשיא טראמפ אומר לבטל את אונר״א ולתת סיוע הומני לתושבי עזה. איך ייתכן שמחד מבטלים את אונר״א ומאידך מסייעים לפלסטינים בצורה הומנית?".  לדבריו ישראל היא שמסרבת למשא ומתן עם הפלסטינים: "הרוסים יזמו מפגשים פעמיים, וכך היפנים, ההולנדים והבלגים, אך נתניהו מסרב לפגוש אותי". כמו כן הוסיף, על פי המשתתפים בשיחה, כי התיאום הביטחוני עם הצבא והשב"כ נמשך וכי הוא נפגש באופן קבוע עם ראש השב"כ: "אין לי שום קשר עם ממשלת נתניהו, אבל עם ראש השב"כ אנו יושבים תכופות. וגם מסכימים על 99 אחוז".

אבו מאזן הוסיף שהוא בעד חזון שתי המדינות ושהוא בעד מדינה מפורזת וכי נאט"ו ישמרו על הביטחון. אבו מאזן הוסיף: "יש לי בעיה עם נתניהו, לא עם הליכוד". הוא הדגיש כי הוא "נגד יוזמת טראמפ", הוסיף כי נפגש עמו ארבע פעמים, אך סיפר כי אין ביניהם קשר כרגע, אך לעומת זאת הוא נפגש עם ה-CIA.