תקלה קשה בחברת פלאפון שיתקה לחלוטין את כל לקוחותיה, אשר במשך שעות ארוכות, ולמעשה, כשחלקם חוו קשיים של למעלה מיממה, גרמו ללקוחותיה לזעום, כשחלקם אף מאיים בתביעה ייצוגית כנגד החברה. הלקוחות דיווחו על קושי לבצע שיחות, גלישה באינטרנט ושליחת הודעות וואטסאפ. עורך הדין יוסף פוקס, שתבע בעבר את חברת סלקום בתביעה ייצוגית בעקבות תקלה דומה, התייחס להתנהלות של חברת פלאפון בפרשה ונתן רוח גבית לאפשרות של תביעה.



"התקלה תוקנה ואנשים כבר יכולים לקיים שיחות בפלאפון שלהם. אין לי מושג מה גרם לתקלה בפלאפון אתמול ואני נכוויתי עם כולם. התקלה נבעה, בדומה לתקלה הגדולה של סלקום בשנת 2010, כתוצאה של תקלת ליבה חריגה ולא מגורם אנושי. בשנת 2010 השופטת דחתה את הבקשה לאישור התביעה הייצוגית בטענה שהחברה מיהרה לפצות את הלקוחות במידה מסוימת וכי מדובר בתקלת ליבה בלבד".

"לאחרונה המוסד של התביעות הייצוגיות חטף נוקאוט מהשרה שקד", פירט, "שלא כמו בעבר, מי שרוצה להגיש תביעה ייצוגית ולזכות את הציבור נדרש לגייס סכום של 16 אלף שקלים כדי לשלם את אגרת המשפט. דבר שצמצם את כמות התביעות הייצוגיות ב-90%. יש בזה היגיון כדי שלא כל אחד יגיש תביעה ייצוגית אך אני סבור שבשנים האחרונות בתי המשפט כבר למדו להעניש את אלו המגישים תביעות סרק. לדעתי זה היה כלי יעיל יותר מאשר חסימת הדרך מלכתחילה לאלו שאין בידם סכום שכזה למשפט".

"לא שמעתי על מישהו שהגיש תביעה ייצוגית עד כה כנגד 'פלאפון'. מבחינה משפטית על פי החוק, רשלנות אינה כתב הגנה לבקשה לאישור תובענה ייצוגית אך אם הצרכן לא קיבל שירות עליו שילם יש בסיס לתובענה ייצוגית".