ביום ראשון השבוע, כשכל חבריה התייצבו נרגשים לשנתם האחרונה כתלמידים מן המניין בבית הספר התיכון, עשתה מצדה איש־ימיני את דרכה לחדר החזרות, להמשיך את ההכנות הקדחתניות לקראת השיר שתבצע ב"אביב או אייל". החזרות המרובות בחודשים האחרונים השתלמו לה: איש־ימיני העפילה לגמר והערב (קשת 12, 21:00) תתמודד בשידור חי על המקום הראשון. "אני מפסידה את כל החגיגות בבית הספר, אבל מקווה שיעשו לי חגיגה כשאחזור ללימודים", היא אומרת בהתרגשות.



האמנת בכלל שתגיעי לגמר?
"בכלל לא האמנתי שאעבור את האודישן הראשון. אני עדיין לא קולטת מה קורה סביבי ולא מעכלת שהגעתי עד כאן".



בין כל תוכניות המוזיקה שיש כיום, מדוע ניסית את מזלך דווקא ב"אביב או אייל"?
"בעידן של היום, שבו יש פילוג במוזיקה, אני חושבת שזו תוכנית שבאה להעביר מסר. רציתי להראות שיש מקום למשהו באמצע, וזה מתבטא בבחירות השירים שלי בתוכנית: לא רק מזרחית ולא רק אנגלית, אלא כל הסגנונות".



איש־ימיני הגיעה לאודישן באולפן הקטן עם אמה, ואחרי שביצעה את "אמא אם הייתי" של חנן בן ארי, עברה לשלב הבא פה אחד. לפני הביצוע באולפן הגדול, עבדה עם אביב על השיר Someone Like You של אדל, ועם אייל גולן עבדה על השיר "בואי ניסע לים" של עדן בן זקן. ברגע האמת בחרה ללכת עם אייל. "בחרתי בו כי הרגשתי שעבדתי איתו יותר טוב", היא מסבירה את בחירתה. "אייל תרם לי יותר ונתן לי מעצמו הרבה יותר מאביב".



את כל הפרקים חצתה בהצלחה, אפילו את זה שבו טיגיסט, המתמודדת ששרה איתה, שכחה את המילים. "אומנם הצלחתי לשיר את החלקים שלי ובסוף גם זכינו בדואט המנצח, אבל זה היה מזעזע", היא אומרת. "אני פרפקציוניסטית, אז כשצפיתי בדואט, הרגשתי ממש לא נעים. זה הציק לי ולקח הרבה זמן עד ששחררתי. הבטחתי לעצמי שזה לא יקרה לי עוד פעם".



לא רק שזה לא קרה; איש־ימיני היא המתמודדת שרבים מסמנים כרגע כפייבוריטית לזכייה. "אני לא רואה את עצמי כזוכה", היא אומרת. "כן, אני חושבת שיש לי קול טוב, אבל יש אחרים עם קולות יותר טובים משלי".



למזלה, היו בתוכנית כמה רגעים שסייעו לה לבנות את הביטחון העצמי שלה. "כשאייל עמד ומחא לי כפיים בסיום המבחן, זה היה הרגע הכי מרגש בתוכנית", היא נזכרת. "זה היה פידבק עצום, שאמר לי שאני טובה ושכדאי שאאמין יותר בעצמי".



עכשיו היא חולמת לזכות בתוכנית, ולו משום שהפרס לזוכה הוא ליווי מוזיקלי של שנה והקלטת שיר עם המנטור שלה אייל. "גדלתי על השירים של אייל, ועם השירים שלו הייתי עושה הופעות למשפחה", היא מספרת. "הלוואי שאעשה קריירה כמו שלו, אבל אני פשוט רוצה להצליח בתחום הזה".



כמישהי שבאה מבית דתי, איך את מסתדרת עם האיסור לשיר בפני גברים?
"זה לא מפריע לי או להורים שלי, וגם לא לבית הספר. אני תמיד שרה בטקסים. האמונה תמיד עוזרת, וכשאני עולה לבמה, אני אומרת 'שמע ישראל' כי התפילה נותנת לי כוח".



איך המריבות בין אייל לאביב השפיעו עליכם?
"לא התעסקנו בזה. באנו רק לשיר וזה לא השפיע עלינו".



לפי הרייטינג, התוכנית לא ממש הצליחה.
"אני מרגישה את ההד של ההשתתפות בעיקר ברשתות החברתיות. לא בחוץ. אני פעילה בעיקר באינסטגרם, ואנסה לתחזק את העמוד שלי גם כשתסתיים התוכנית".