נשיא סוריה בשאר אסד נועד היום (שני) עם שר החוץ של איראן, מוחמד ג׳וואד זריף בארמון הנשיאות בדמשק, והמשלחת המתלווה לו. השניים דנו במצב בסוריה ובאזור, כולל הנושאים שאמורים לעלות בפסגת של רוסיה, טורקיה ואיראן שתתקיים בימים הקרובים בטהרן. פסגה זו עיכבה, ככל הנראה, את המתקפה של המשטר על אידליב, המעוז האחרון של המורדים.



אסד והשר זריף הדגישו כי הלחצים של המערב על סוריה ואיראן "לא ימנעו משתי המדינות להמשיך להגן על העקרונות והאינטרסים של שתי המדינות למען הביטחון והיציבות של האזור". לדבריהם, "האיומים מצד מדינות המערב על העמים הסורי והאיראני מצביעים על כישלון של מדינות אלה בהשגת התוכניות ששירטטו לאזור".



הנשיא אסד ושר החוץ של איראן הביעות שביעות רצון מרמת היחסים בין שתי המדינות בכל הרמות, בצל השינויים האזוריים והבינלאומיים. בפגישה השתתפו מהצד הסורי גם שר החוץ וליד אל-מועלם, יועצת הנשיא בות׳יינה שעבאן, סגן שר החוץ פייסל אל-מקדאד ובכירים במשרדי החוץ משתי המדינות.



הביקור מגיע על רקע ההכנות ההולכת ונשלמות של צבא אסד לקראת מתקפה משולבת על אידליב, מעוז המורדים האחרון שנותר במדינה. שר החוץ הסורי, ואליד אל־מועלם, אמר בתום פגישה עם מקבילו הרוסי, סרגיי לברוב, כי הם מתכוונים “להילחם בכל הכוח” עד לכיבוש העיר, ואף שלח מסר מרומז למערב כשהדגיש שהאויבים העיקריים הם לוחמי ג’בהת א־נוסרה במקום. 



בראיון שהעניק ל”רוסיה היום” הוסיף השר הסורי כי “ננקה את אידליב מהטרור - באמצעות פיוס או באמצעים צבאיים. על הקהילה הבינלאומית להבין שמדובר באדמה סורית, וחובה על המדינה הסורית להשיב את כל אדמותיה. אין לאחרים זכות למנוע ממנה את השחרור”.

גם סגן שר החוץ הסורי, פייסל אל־מקדאד, הבהיר כי "המדינה הסורית נחושה בדעתה למגר את הנוכחות של ארגוני הטרור במחוז אידליב כדי להחזיר את הביטחון והיציבות ולשחרר את האזרחים החטופים בידי ארגונים אלו". במקביל, המורדים העבירו מסר משלהם למשטרו של אסד. “הקרב על אידליב לא יהיה טיול בפארק ולא מסע ציד”, הם כתבו במנשר שהפיצו. “כאן יהיו הכי הרבה פליטים בהיסטוריה של סוריה וכל האזור”.