חברת לימודי התוכנה הבינלאומית "לה־ואגון" הציגה ביום חמישי האחרון את סיום מחזור ההרצה שלה בישראל וסיפקה המחשה לאופן שבו היוזמה והחדשנות של המוח האנושי הקפיצו אותנו בזמן כה קצר מתקופת האבן לתור הזהב הטכנולוגי בכלל ושל האפליקציות בפרט.

"לה־ואגון" הצרפתית, הפועלת בכל רחבי אירופה עם יותר מ־3,000 בוגרים, מציעה לימודי פיתוח תוכנה מסוג "Bootcamp" (טירונות) - הכשרת פיתוח Full stack מלאה בתשעה שבועות אינטנסיביים, מבוקר עד ערב. הקורס ומאפשר לכל אחד ואחת, גם לאלו שאין להם רקע בעולם התכנות, לצאת מהקורס עם יכולת לפתח ולעצב תוכנות מקצועיות ורווחיות.

באירוע סיום מחזור ההרצה הציגו 14 הבוגרים הראשונים של בית הספר את הפרויקטים שעליהם עבדו בשבועיים האחרונים של הקורס. חלקם צפויים להתפתח ליוזמות סטארט־אפ  ממשיות, אך יותר מכל הן מעידות על רמת ההבנה שמספקים לתלמידים בנוגע לשוק עצמו וליכולת להבין ולזהות אילו אפליקציות הציבור הרחב רוצה וצריך.

אחד הפרויקטים המרתקים ביותר שהוצגו היה  Readcoin – מטבע קריאה מבוסס תמריצים. זהו מטבע דיגיטלי שנוצר כדי לגרום לילדים לקרוא ספרים. לאחר שהילדים מסיימים לקרוא את הספר באפליקציה, עליהם לענות על שאלון קצר. אם ענו נכונה והוכיחו שקראו את הספר, הם יכולים לקבל תמורת המטבעות הדיגיטליים מתנות אטרקטיביות שיגיעו עד אליהם הביתה.

"היום הם בוגרי קורס תכנות, מחר הם עשויים לשנות את העולם"

פרויקט נוסף בעלי פוטנציאל רווחי גדול הוא אפליקציית
Feedme, המאפשרת למסעדות למכור מנות מוזלות מעודפים שנשארו בסוף היום, רגע לפני שהמסעדה נסגרת. האפליקציה יכולה לשמש גם עבור בתי עסק שרוצים למכור מוצרים עודפים במחיר מוזל.

שתי עבודות גמר נוספות שהוצגו בערב הסיום ממחישות היטב כיצד צורך אישי יכול להפוך במהירות לאפליקציה שתשרת את הכלל: סקאן מיי פוד - אפליקציה שבאמצעותה המשתמשים סורקים ברקודים של מוצרי מזון ומיד מגלים אם הוא תואם את הדיאטה שלהם; ו"איפה אמיר?", אפליקציה שמשמשת לקריאת נוכחות למארגני קבוצות ועוזרת לעקוב אחר הקבוצה, בעוד היא מאפשרת אוטונומיה למשתתפים.

רביע בדר, מהיזמים העומדים מאחורי הקמת הסניף הישראלי של "לה־ואגון", אמר לאחר האירוע: "אלו הפירות הראשונים של עבודה קשה, ואנחנו כבר מסתכלים קדימה. אני מקווה שהמשתתפים ימשיכו בעבודה הטובה שלהם - גם בפיתוח המיזמים שהציגו היום, וכמובן במיזמים העתידיים שלהם. היום הם בוגרי קורס תכנות, מחר הם עשויים לשנות את העולם".