שלושה חשודים נעצרו בעקבות חשיפת תרגילי עוקץ והונאה, בחשד שניצלו את תמימותם של אלפי לקוחות שביקשו לטוס לאומן שבאוקראינה. המשטרה פתחה בחקירה עם קבלתן של שתי תלונות מאזרחים, לפיהן רכשו כרטיסי טיסה לאומן שבאוקראינה לרגל חג ראש השנה מחברת נסיעות בשם 'אירופנים' בכ–635 דולר לכל כרטיס. כיום לפני מועד הטיסה, החברה הודיעה ללקוחותיה כי אין ביכולתה למלא את חלקה בעסקה והכרטיסים בוטלו. חוקרי המשטרה הבינו כי על פי החשד מדובר בהיקף הונאה רחב מאוד ממנו נפגעו יותר מ-2,000 אנשים, מרביתם ככל הנראה מהציבור החרדי-דתי.
עם התקדמות החקירה, עצרו חוקרי המשטרה ביום ראשון שני חשודים עיקריים, בני 29 מביתר עלית ובית שמש, שהנם הבעלים של חברת 'אירופנים' והם הובאו לחקירה במשטרה בחשד לקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, זיוף בכוונה לקבל דבר במרמה, הלבנת הון ועבירות נוספות. מחקירת המשטרה עולה החשד, כי החשודים ערכו חוזה התקשרות עם אדם השוהה בחו"ל ומיצג חברת תעופה המפעילה טיסות בין ישראל לאוקראינה, ובו הזמינו מעל 2,000 כרטיסי טיסה בשווי של מעל 1,300,000 דולר. 
עוד עלה החשד, כי החשודים קשרו קשר עם חשוד נוסף, בן 29 מגבעתיים, שנעצר אף הוא בנתב"ג אתמול עת שעל פי החשד שניסה להימלט מהארץ, שטען כי הוא מבקש לממן ולסבסד חלק מעלות כרטיסי הטיסה ע"י כך שהחשודים (בעלי חברת אירופנים) יעבירו לידיו את כספי מכירת הכרטיסים, ולאחר שיסבסד את העלות, יעביר הכסף לנציג חברת התעופה בחו"ל.


הלבנת הון  

על פי חשד חוקרי המשטרה, כלל הכסף שהצטבר בידי שלושת החשודים ממכירת הכרטיסים, לא הועבר כלל לנציג חברת התעופה בחו"ל, ועל פי החשד מעלו בכספים והשתמשו בהם על מנת לבצע הלבנת הון ולטובתם האישית. כיום לפני מועדי הטיסות בשבוע החולף, הודיעו בעלי החברה לקהל לקוחותיה שרכשו כרטיסי הטיסה, כי אין ביכולתם למלא חלקם בעסקה וכי כרטיסי הטיסה מבוטלים, ובכך על פי ההערכה במשטרה גרמו לנזק כספי בהיקף רחב לאלפי הלקוחות, שחלקם ככל הנראה נאלצו לרכוש כרטיסים חדשים מחברות אחרות על מנת לטוס לאומן.
אמש, בית משפט השלום בירושלים האריך את מעצרם של 2 החשודים עד ליום חמישי. היום יובא בפני בית המשפט החשוד השלישי. מדוברות המשטרה נמסר כי היא פונה לציבור שרכש כרטיסי טיסה מחברה זו או נפגע מדפוס פעולה זהה, להגיע בהקדם לתחנת המשטרה ולהגיש תלונה.