מקור במשרד ההגנה העיראקי הגיב הבוקר (שלישי) לדבריו של שר הביטחון אביגדור ליברמן שרמז כי ישנה אפשרות לתקוף מטרות איראניות בעיראק באומרו כי הריבונות של עיראק היא "קו אדום". עם זאת, המקור הוסיף כי המשרד ממתין לעמדה רשמית של המפקד העליון של כוחות הביטחון, ראש ממשלת עיראק חיידר אל אבאדי, להגיב להצהרות ליברמן בצורה ישירה.
"טראמפ ופוטין נפגשו בהלסינקי ודיברו על האינטרסים של מדינת ישראל בסוריה", אמר אתמול ליברמן בראיון שהעניק ב"וועידת המשפיעים" של חברת החדשות, "אנחנו עוקבים אחרי מה שנעשה שם, ולגבי האיומים השונים - אנחנו לא מגבילים עצמנו רק לשטח סוריה. אנחנו נתמודד עם כל איום איראני, ולא משנה מאיפה הוא בא. חופש הפעולה הישראלי מוחלט וכל איום יקבל מענה".  

ארצות הברית העבירה בימים האחרונים מסר לישראל, לפיו היא מבקשת ממנה שלא לתקוף את הכוחות האיראניים בעיראק, כך דווח אמש בכאן 11. המסר הועבר לירושלים על רקע מידע שהגיע ולא בעקבות הצבת הטילים האיראניים בעיראק בסוף השבוע. כזכור, ביום שישי דווח כי הטילים, המסוגלים לפגוע בתל אביב, הועברו בחודשים האחרונים לבגדאד, תוך מתן הוראות לייצור עצמי שלהם."ההיגיון מאחורי המהלך הוא שתהיה תוכנית גיבוי לאיראן במקרה שבו תותקף", הסביר אחד הבכירים האיראנים לסוכנות הידיעות רויטרס. הוא ציין כי "מספר הטילים לא גבוה, אך ייתכן שיגדל במידת הצורך". 

אביגדור ליברמן. צילום: אלוני מור
אביגדור ליברמן. צילום: אלוני מור

 
גורם מערבי הוסיף: "נראה שאיראן הופכת את עיראק לבסיס טילים קדמי שלה". מפקד בכיר במשמרות המהפכה הזהיר כי "יש לנו בסיסים במקומות רבים ועיראק היא אחד מהם. אם ארצות הברית תתקוף אותנו, אז החברים שלנו יתקפו את האינטרסים האמריקניים ואת בעלי הברית של ארה"ב באזור". 
 
מדובר בטילי זילזל, פתח-100 וזולפאקאר, אשר מגיעים לטווח של 200 עד 700 קילומטרים, ומסוגלים לפגוע בתל אביב ובריאד, בירת סעודיה, במקרה שבו הטילים יגיעו למערב עיראק. יש לציין כי לכוח קודס, זרוע החוץ של משמרות המהפכה האיראניות, יש שני בסיסים באזורים הללו. לדברי המקורות, מי שמפקח על תוכנית הטילים החדשה בעיראק הוא מפקד הכוח, קאסם סולימאני.

טילים איראניים על רקע תמונתו של חמינאי. צילום: רויטרס
טילים איראניים על רקע תמונתו של חמינאי. צילום: רויטרס