אורנית מנחם, צעירה ישראלית כבת 25, נפטרה הבוקר (שלישי) בפתאומיות בדרמסלה שבהודו. הצעירה, תושבת היישוב בת שלמה שבצפון, נפטרה ככל הנראה מתגובה אלרגית חריפה לחלב. קונסול ישראל בדלהי, אלי סנה, והמחלקה לישראלים בחו״ל באגף לעניינים קונסולריים במשרד החוץ מסייעים בהעברת הנפטרת לקבורה בישראל. 



מעמותת יה"ל לאלרגיית מזון נמסר: "בישראל, 8-5% מאוכלוסיית הילדים סובלת מאלרגיה למזון. בשנים האחרונות אנו עדים לעלייה משמעותית באוכלוסיית האלרגים ואחת לכמה חודשים אנו מתבשרים על טרגדיה נוספת בשל אלרגיה למזון. התרופה היחידה לטיפול בתגובה אלרגית קשה היא מתן טיפול מייד של אדרנלין באמצעות מזרק אדרנלין. לפני כחודשיים עבר החוק שמחייב מוסדות ציבור ומוסדות חינוך להחזיק מזרקי אפיפן (מזרק אדרנלין). את החוק הוביל ח"כ יהודה גליק, מדובר חוק חשוב מאין כמותו אשר מאפשר פשוטו כמשמעו- להציל חיים. אלא שבחודשים האחרונים אנו עדים למחסור עולמי במזרקי אפיפן. בישראל המצב עוד חמור יותר משום שאפיפן הוא מזרק אדרנלין היחידי המסופק ואין לו חלופות בשוק".



"הפרטים של הטרגדיה הזו עוד לא ידועים במלואם אבל אין ספק שכל אירוע כזה מחדד לנו כהורים לילדים אלרגים, עד כמה הסכנה היא ברורה ומוחשית. המאבק הבלתי מתפשר שניהלנו  לאורך כל הקיץ, שיהיה מי שישמור על הילדים שלנו בגנים ובבתי הספר, קיבל היום לצערנו משנה תוקף. אם טעויות מתרחשות בגיל 25 הן בוודאי יכולות להתרחש בגיל 5. ההתמודדות עם אלרגיות למזון לא צריכה להישרר רק בגבולות מוסדות החינוך אלא  צריכה להיות משימה לאומית, שתכלול קמפיין הסברה מקיף, חוקים ונהלים ברורים בוודאי בתוך מוסדות החינוך אבל גם במוסדות ציבור, במוסדות תרבות וכיוצא בזה", נמסר מהעמותה.