זה כבר הפך למסורת: שר הביטחון אביגדור ליברמן העלה היום (שלישי) לחשבון הפייסבוק שלו סרטון קומי בו נראה מתן גביש, הישראלי עליו מבוססת הדמות הקומית "ערן מורד" של סשה ברון כהן בתכנית "מיזו אמריקה?", כשהוא מבקש להדגים לליברמן מספר טכניקות ללחימה בטרוריסטים. ליברמן משיב לו "אתה יודע מה? כל יום אני שומע כל כך הרבה שטויות, אז נשמע גם אותך".

בסרטון, גביש מתנהג כמו הדמות המבוססת עליו, וממש כמו ערן מורד מציע לליברמן לצלם סלפי מתחת לבורקה על מנת לזהות האם מדובר במחבל מתאבד או באישה מוסלמית, או דרך לזהות תינוקות מחבלים עוד כשהם ברחם. 
בסיום הסרטון, אומר לו ליברמן "עזוב אותך משטויות. יש לנו צבא הגנה לישראל, חיילים הכי טובים בעולם. שנה טובה לכל החיילים ולכל עם ישראל."



אולם, לא כולם מצאו את הסרטון של ליברמן משעשע, וטענות רבות עלו נגדו באשר לקטע בו נראה גביש מצלם מוסלמית מתחת לבורקה על מנת לבדוק האם מדובר במחבל. אורית סוליציאנו, מנכ"לית איגוד מרכזי הסיוע לנפגעות ולנפגעי תקיפה מינית: "בחירתו של שר הביטחון ליברמן להציג אקט של ביזוי מיני של נשים מוסלמיות כברכה לשנה החדשה היא עקומה ומעוותת. ליברמן מציג את הביזוי וההשפלה שעוברות נשים במסגרת בידוק ביטחוני כאקט מצחיק. צילום מתחת לחצאית הוא עבירה פלילית, ואילו סרטון זה מכשיר הטרדות מיניות והופך אותן לבדיחה. במקום לדאוג לביטחונן של נשים מעודד ליברמן הטרדות מיניות ומציגן כאקט שגרתי. על  שר הביטחון להתנצל מיידית ולהוריד את הסרטון שמשאיר טעם רע מאוד עבור הצופות והצופים".  

מנכ"לית עמותת כולן, ברכה ברד, הגיבה גם היא לסרטון: "עוד גבר ישן שלא מבין את העידן החדש שבו הוא נמצא. יש הבדל גדול בין קומיקאי שמציג תכנים בצורה הומריסטית לשר שאמור להיות אחראי על הביטחון של אזרחיות ואזרחי ישראל. אם השר ליברמן חושב שזה לגיטימי להציג בסרטון בכיכובו שיטות לצילום נשים מתחת לחצאית כחלק מצורך ביטחוני הוא לא צריך להיות שר ביטחון במדינת ישראל. זכותן של נשים לחיות בסביבה מוגנת ובטוחה ללא צורך לחשוש מגברים שעשויים להטריד אותן. שר ביטחון שמציג לראווה סרטון שכזה הוא לא שר שמקדם ביטחון הוא שר שמקדם פגיעה והטרדה בנשים".
 

כזכור, בחודש יולי עלתה תוכניתו החדשה של סשה ברון כהן, "מי זו אמריקה?" - סדרה שערורייתית בת שבעה פרקים של רשת "שואוטיים". דמותו של ערן מורד, ישראלי יוצא צה"ל וחובב נשק, בולטת במיוחד, והספיקה כבר לעורר מספר סערות, ביניהן התפטרותו של חבר הקונגרס ג'ייסון ספנסר שחשף בסדרה את ישבנו ורדף אחרי כהן תוך שהוא צועק "אמריקה, אמריקה". 
התוכנית הספיקה לעורר מספר רב של סערות באמריקה מאז שעלתה, ביניהם חבר הקונגרס ג'ייסון ספנסר שנאלץ להתפטר לאחר שחשף את ישבנו ורדף אחרי כהן תוך שהוא צועק "אמריקה, אמריקה". סערה נוספת התחוללה כאשר הדמות ניסתה להעביר בשם ישראל הצעת חוק שתאפשר לילדים בגן לשאת נשק כדי להגן על עצמם. היוזמה המפלצתית נקראת: "קינדר גארדיאן". כצפוי, הוא הצליח לגרור תומכים רבים מהקונגרס האמריקאי לרעיון, ולגרום להם לומר דברים שלעולם לא היו מעזים לומר בטלוויזיה.