ראש בראש בגמר: בחודשים האחרונים זכייניות ערוץ 2 לשעבר שיבצו בימי שלישי את שתי תוכנית הריאליטי "אביב או אייל" של "קשת 12" ו"משחקי השף" של "רשת 13", זו מול זו. שתי התוכניות הביאו רייטינג יציב אך לא גבוה במיוחד של סביבות ה-13 אחוזי צפייה ברוב הערבים. תוכניתם של גפן וגולן נהנתה מקידום מאסיבי, מערכת של יחסי ציבור וסכסוך מתוקשר בין שופטיה, בעוד תוכניתו של אסף גרניט נהנתה מוותק יחסי, עונה ארוכה במיוחד וקהל צופים נאמן. אמש, רגע לפני תקופת יובש-הצפייה של החגים, שודרו פרקי הגמר של שתי התוכניות זה מול זה. בתום הערב "משחקי השף" ניצחה בפער צנוע את "אביב או אייל". 



לאחר עונה ארוכה של "משחקי השף" ב"רשת 13", קיבל גמר התוכנית 13.9 אחוזי רייטינג. במהלך התוכנית הצליח אורן אסידו לנצח פעם אחר פעם את כל המתמודדים, הוא הוכתר אמש כזוכה הגדול של העונה השלישית ונתן לשף אסף גרניט את הניצחון הראשון שלו בתולדות התוכנית. עוד הגיעו אל גמר התוכנית: מינור בן דוד (24) מהנבחרת של השף מושיק רוט, שהפתיעה את השופטים לאורך כל העונה ביכולות המיוחדות שלה, ורועי הלוי (33) מהנבחרת של השף יוסי שטרית, שהגיע לעונה בזכות התערבות ולמרות שהעיד כי לא האמין בעצמו, הצליח להוכיח את יכולותיו הקולינריות.



אורן אסידו ואסף גרניט. רשת
אורן אסידו ואסף גרניט. רשת



בתום עונה קצרה יחסית פרק הגמר של "אביב או אייל" ב"קשת 12", קיבל 13.2 אחוזי צפייה בלבד. בפרק נבחרה המשתתפת מצדה איש ימיני ל"תגלית השנה", עם 37% מהקולות למאשאפ של "אנא בכוח" ו"טיפת מזל" של זהבה בן, בעוד שבמקום השני סיימה טיגיסט הנוק עם 36% מהקולות לשיר "Let it be". השתיים העפילו לגמר מהנבחרת של אייל גולן, בעוד שמהנבחרת של אביב גפן העפילו נעם בתן, שסיים במקום השלישי עם 27% מהקולות לשיר "הללויה", כשמוקדם יותר הוא ביצע את "יש לי סיכוי", ולינוי קנטור שהגיעה למקום האחרון עם "The power of love".



מצדה איש ימיני. צילום אביב חופי
מצדה איש ימיני. צילום אביב חופי



באותו הזמן, "כאילו בלעה אותם האדמה" של ערוץ עשר, קיבלה 6.4 אחוזים, ו"כאן 11" סיכמה את ערב השידורים עם "שטח הפקר" שקיבלה 2.4 אחוזים.



ברצועת החדשות, קיבלו המהדורות 10.7 אחוזים ב"קשת 12" ו-7.2 ב"רשת 13", חדשות "ערוץ עשר" גרפו 7.4 אחוזים, ומהדורת החדשות של תאגיד השידור הציבורי קיבלה 3.4 אחוזים.