בית משפט השלום בעכו החליט לזכות היום (חמישי) כ-20 נהגים שתועדו על ידי מצלמות המהירות של המשטרה נוסעים במהירות מופרזת. השופט יעקב בכר כתב כי המערכת המשטרתית איננה אמינה ואין לסמוך עליה, חרף העובדה שיש לה תו תקן של מכון התקנים הישראלי. המשטרה זימנה למשפט עדות של מהנדס מומחה אשר טען שהוא נכח בעצמו בכ-1,000 בדיקות שנעשו למערכת בהולנד. אולם, בהמשך טען המהנדס כי היה נוכח רק בתחילת הבדיקות ובהמשך אף אמר שהיה רק בעשר הבדיקות הראשונות. בהמשך, כתב השופט בכר, המומחה התוודה כי כלל לא היה נוכח בזמן הניסויים והבדיקות, אשר בסיומן קיבלה המערכת את תו התקן.



השופט קבע בפסק הדין כי המומחה לא אמר אמת כאשר העיד בבית המשפט, והמשטרה לא הביאה הוכחה או ראיה אחרת לכך שאכן בוצעו הניסויים. 

השופט בכר כתב בהחלטתו כי "ניתן לקבוע באופן חד וברור כי הבדיקות שנטען ע"י המאשימה שבוצעו לצורך תקינת המערכת הינן בגדר "עדות שמועה" על כל המשתמע מכך. כאמור, הוכח שהמומחה לא נכח בבדיקות, אלא הסתמך על גורמים חיצוניים שאף הם לא הובאו להעיד מטעם המאשימה".

בכר המשיך לבקר את התנהלות המשטרה, וציין כי "לא הוכח שבוצעו הניסויים הדרושים לצורך בחינת דיוק המדידה ואמינות המערכת. מדובר בהליך פגום ומוטב היה, בנסיבות שפורטו לעיל, שתו התקן לא היה מוענק למערכת מלכתחילה". לאור כל זאת, פסק השופט כי מצלמות המשטרה אינן אמינות ויש לזכות את כל הנאשמים אף ללא צורך בשמיעת עדויותיהם.

מדוברות המשטרה נמסר בתגובה: "בימ"ש קיבל היום את החלטתו, מבלי שנבחנו ממצאי הבדיקות המקיפות, המגיעות לסיומן בימים אלו בטכניון, ואשר מטעמים פרוצדורליים לא הובאו בפני בית המשפט בשים לב לשלב בו היה מצוי ההליך המשפטי באותה העת. כזכור, משטרת ישראל היא שפנתה מיוזמתה, בתיאום עם הפרקליטות, למומחים מהטכניון לצורך בדיקת אמינות ומהימנות המצלמות, זאת מוקדם יותר השנה ובטרם הוכרע הנושא בבית המשפט". 

"הדוח בעניין מצלמות המהירות א'3 מצוי בשלבי גיבוש סופיים. לאחר השלמת הדוח הסופי, ייבחנו ממצאיו על ידי משטרת ישראל והפרקליטות, וככל שהדוח יבטיח את אמינותן הגבוהה של מצלמות א-3, ישובו המצלמות לפעול באופן מלא וימשיכו להיות חלק מסל האמצעים הרחב שנמצא בשימוש המשטרה במשימתה החשובה - להיאבק בקטל בכבישים ולהציל  חיים. בכוונתנו ללמוד את פסק הדין ולבחון יחד עם פרקליטות המדינה האם יש מקום לערער עליו בפני בית המשפט המחוזי, זאת בין היתר בשים לב לממצאי הדוח הסופי לאחר שזה יתקבל".