ראש הממשלה בנימין נתניהו עקץ הערב (חמישי) בנאום הרמת כוסית לרגל ראש השנה בפני פעילי ליכוד שהתכנסו בגני התערוכה בתל אביב את הפרשנים שאינם מדווחים לדבריו על מצבם הטוב של אזרחי ישראל וכינה אותם "הפרשנים החמוצים". "אני מבקש לפתוח את השנה החדשה בשאלה: טוב לכם בארץ"?", שאל נתניהו וקהל המאות שמילא את האולם שאג "כן".



"ולמה שאלתי?", המשיך. "רציתי פשוט לבדוק, כי הלמ"ס בדקה ושאלה את אזרחי ישראל האם אתם מרוצים לחיות כאן. תנו לי להגיד לכם מה ענו אזרחי ישראל. לפי הסקר, 89 אחוזים אמרו שהם מרוצים ומרוצים מאוד לחיות בישראל, וטוב להם בה. זה מספר עצום, בלתי נתפס", אמר נתניהו.



לאחר מכן, עקץ ראש הממשלה את הפרשנים בתקשורת. "אגב, זה היה צריך לפתוח את החדשות. אתם ראיתם את זה בערוצי הטלוויזיה? ראיתם את זה אצל הפרשנים החמוצים? ברור שלא, כי זה אפילו לא חמוץ-מתוק: זאת ידיעה מתוקה ואמיתית"



נתניהו, שהגיע מלווה ברעיתו שרה, מנה את הישגי הממשלה בראשותו ושיבח חלק מהשרים שתרמו להם. הוא הזכיר בין היתר את שרת התרבות מירי רגב, שמחוללת לדבריו מהפיכה בתרבות, והזכיר שרים נוספים בהם ישראל כץ, יריב לוין וחיים כץ. "השנה יסעו יותר מארבעה מיליון ישראלים לחוץ לארץ. גם בתיירות יש שיא של כל הזמנים. התיירים מגיעים, רואים את הכבישים, הרחובות והבנייה, רואים שאנחנו מחברים את המרכז לפריפריה", אמר נתניהו.



הוא ציין את תנופת הבנייה הגדולה ברחבי הארץ וסיפר כי שמע פעם מראש עירית דימונה שבעבר רצו לסגור מאות דירות בעיר מחוסר ביקוש. היום, הוא אומר, קיימת תכנית להפוך את דימונה לעיר בת 100 אלף תושבים ולבנות בה מגדלים רבים.



נתניהו ציין במיוחד את קשרי החוץ של מדינת ישראל ואת הביקורים הרבים של מנהיגים מחו"ל בארץ ואמר: "רק השבוע היו כאן מנהיגים מאלבניה, גרמניה, בולגריה ונשיא הפיליפינים. גיליתי שלבתו קוראים שרה, ולנכדו קוראים יאיר. איזה עולם!". עוד אמר, כי "היחסים עם ארצות הברית רק הולכים ומתהדקים, ואנחנו מעריכים את העמדה האיתנה בהעברת השגרירות, בנושא איראן ואונר"א".



"אנחנו מדורגים כמעצמה וככוח עולמי עולה", אמר. "השבנו לעצמנו קודם כל את היכולת להגן על עצמנו בכוחות עצמנו - מול כל איום. אנחנו מכים באויבינו, שומרים על הביטחון בנחישות ובהצלחה. נמשיך להנהיג את המדינה לעוד הרבה שנים, לטובת ארצנו", סיכם ראש הממשלה.



במהלך דבריו ניסתה שפי פז, ממנהיגות מאבק תושבי דרום תל אביב, ביחד עם קבוצה של פעילים לקרוא קריאות ביניים ולהניף שלטים. לעומתה, היו פעילי ליכוד שהניפו שלטים עם המספר "40", היעד אותו סימן נתניהו לקראת הבחירות הבאות, וכן שלטים עליהם נכתב "שנת שגשוג וביטחון עם ביבי בשלטון" ו-"נתניהו שומר ישראל".