מסניפים ריטלין בצוותא בשירותים, מצלמים סרטוני שיימינג, חולמים על ניתוחים פלסטיים וסוחרים באיבריהם בפנימיים - כאלו הם בני הנוער בישראל 2018. זו היא המציאות שמציג בפני הצופים סרטם החדש של שרון מימון וטל גרניט, ״הנשף״ בכיכובה של סתיו סטרשקו. בדיוק רב מציירים היוצרים את פניו של דור - שגדל על ריאליטי ושכוכביו הם דוגמניות שפניהן הוחלקו בפוטושופ ושהפוליטיקאים שלו מדברים בסיסמאות ללא תוכן - הצורה היא הכל והפנימיות היא לא כלום. לכן, עבור גיבורות הסרט, עדן, הנערה החדשה בתיכון, וחברותיה טיגיסט וקשת, זה נראה טבעי למכור כליה עבוד ניתוח להגדלת חזה.

עדן השקטה מגיעה לבית ספר חדש שם היא מתחברת עם שתי הבנות שאינן נמנות עם האליטה החברתית של השכבה וחלומן הגדול הוא לקבל הזמנה לנשף הסיום מאחד הבנים, וזה לא ממש משנה מי. כדי להשיג מטרה זו, כך הן סבורות, עליהן לשפץ את החזה או לסדר את האף, אז הן יהפכו ל"אדריאנה לימה", כפי שהן בעצמן אומרות. ואיזו דרך יש לבנות תיכון להשיג אלפי שקלים בזמן קצר אם לא על ידי מכירת איבר ״רזרבי״ מהגוף לסוחרת איברים מניפולטיבית שמנהלת את עסקיה מאוקראינה.

סיפורן של שלושת הבנות עלול להיראות מוגזם ומעט דידקטי לצופה הרגיל, שמצפה לראות מציאות שמשתקפת מהמסך. השמיניסטים בישראל אולי חולמים על שיפוצים כאלו ואחרים, אך לא ממהרים למכור לשם כך את איבריהם. אך למרות שהוא שתול בתיכון ירושלמי ב-2018, הסרט הוא למעשה בכלל אגדה אפלה מז׳אנר האחים גרים, בשמלת נשף נוצצת.



קצת כמו "מראה שחורה", כך גם "הנשף" הוא מעשייה אפלה וביקורתית אודות התרבות בה אנו חיים. האסתטיקה בסרט, כמו בסדרה, מסוגננת מעבר למציאות. הצילום הווירטואוזי והיפהפה שמלווה את הסרט בשלל סיטואציות אגדתיות כמו נער רכוב על סוס לבן שמסתובב במסדרונות בית ספר כדי להציע למישהי לבוא איתו ל"פרום" בדרך רומנטית במיוחד, תורם לתחושה שלא מדובר בתיכון אמיתי אלא בסוג של עולם אחר.

הבעיה הגדולה של גיבורתנו, עדן, היא לא רק הצורך לבחור בין שקיות פלסטיק עגלגלות בנפח 200 סי.סי. לבין ספוגית מסננת דם שבאה בדרך כלל בזוגות. עדן שלנו נושאת עמה סוד גדול, היא בכלל נולדה כבחור, והפעמים האחרונות בהן היא חשפה אותו אילצו אותה לעבור דירות ברחבי בארץ בגלל ההצקות שזכתה אליהן. למרבה האירוניה, כשהסוד הזה מתגלה לחברותיה, הן מתייחסות אליה בדיוק באותה אכזריות שהתייחסה אליהן מלכת הכיתה. השונות בעולם האפים הסולדים והשדיים המנופחים היא אותה קין.

גם מלכת הכיתה, שנהינת לעקוץ את כוכבות הסרט, מחביאה רפידות בחזיה - בדיוק כמו עדן, אך היא מספרת לכולם שעברה אצלי המנתח הפלסטי, כי זהו סמל הסטטוס החדש. בחוץ, הכל יפה, אך הקושי והסודות נשמרים עמוק בפנים, ממש כמו בחיים של דור האינסטגרם והפילוטרים המנצנצים. וממש כמו ב"מראה שחורה" המציאות הניבטת מהמסך נראית בו זמנית בדיונית לגמרי וגם קרובה להחריד.