עוד לפני תחילתו הרשמית של הסתיו בצפון הארץ ירדו במהלך הלילה (שבת) גשמים קלים ובבוקר כבר ירד בגוש דן גשם שוטף במשך כ-20 דקות. גם היום  עדיין ייתכנו גשמים מקומיים. עם זאת, במהלך החג צפוי מזג אוויר נאה. בשני תחול עלייה קלה במידות החום ובשלישי עלייה נוספת ואז הטמפרטורות יהיו ממוצעות לעונה.



הגשם החזק שירד הבוקר בגוש דן, גרם לקריסת כביש ומדרכה ברחוב ז'בוטינסקי סמוך לאתר עבודות הקו האדום של הרכבת הקלה בתחנת בן גוריון-ז'בוטינסקי. גם לפיר בו אמורה להתחיל לחפור מכונת ה-TBM את נתיב מנהרת הרכבת הקלה לכיוון מערב, נגרם נזק כבד והוא הוצף בגובה של כחמישה מטרים.



הצפה בפיר הרכבת הקלה בגוש דן
הצפה בפיר הרכבת הקלה בגוש דן




רכב שנפל לבולען שנגרם מהגשם
רכב שנפל לבולען שנגרם מהגשם





בבני ברק לא ענו בשבת





מבדיקות שערכה נתיבי תחבורה עירוניים (נת"ע) עולה, כי המים הגיעו בפיר לגובה של כחמישה מטרים ודחפורונים שאמורים היו לסיים את עבודות החפירה לקראת הצבת מכונת הכרייה הענקית הוצפו. נזקים גם נגרמו לשני כלי רכב שחנו אזור קריסת הכביש והמדרכה וכן לפתחים של עסקים סמוכים.



למקום הוזעקו צוותי כבאות והצלה ועובדים של נת"ע, עם זאת ובשל השבת, בעיריית בני ברק לא היה בבוקר מענה, כך לטענת גורמים בנת"ע. לטענת הגורמים, לאחר שהצליחו בחברה ליצור קשר עם נציגי העירייה בשעות אחר הצהריים, דרשו הנציגים שלא לבצע עבודות בשבת.  בנת"ע טענו שההצפה והנזקים נגרמו בשל אי כשירות של מערכת הניקוז העירונית באזור וקולטנים שהיו סתומים והודיעו שיש כוונה לתבוע את עיריית בני ברק על הנזקים.



ביום ראשון הקרוב, . הטמפרטורות בחיפה יגיעו ל-28 מעלות, בכנרת – 35, בתל אביב – 30, בירושלים – 26, בבאר שבע – 31 ובאילת – 36. מחר לא צפוי שינוי במידות החום ומזג האוויר. ביום שני תחול עלייה קלה בטמפרטורות, בעיקר בהרים ובפנים הארץ. גם בשלישי צפוייה התחממות קלה נוספת ומידות החום והטמפרטורות יהיו ממוצעות לעונה.