בימינו, המודעות לזכויות בעלי חיים הולכת וגדלה ואנחנו שומעים על יותר ויותר אנשים שנענשים בדרכים שונות על פגיעה בהם. אם בעבר אדם היה יכול להתעלל בבעל חיים בלי שייענש על כך, כיום הוא עשוי לקבל על כך עונשים כספיים כבדים ואפילו מאסר. בהרבה מקרים יתלווה לכך גם שיימינג ברשתות החברתיות, כך שהאדם המתעלל לא יוכל לחמוק מאחריות ומעונש.



גבר מניו האמפשייר למד זאת לאחרונה בדרך הקשה, לאחר שחטף קנס וזכה לשיימינג ציבורי בגלל שבעט בשחף שניסה לגנוב לו את הצ'יזבורגר. נייט קאנקלוס בן ה-33, סיפר שרק רצה לבלות עם בתו בת ה-11 בהאמפטון ביצ', כשהבילוי הפך בין רגע לסיוט. "בדיוק חזרתי לחוף אחרי שקניתי צ'יזבורגר וצ'יפס", הסביר לחדשות NH1. "ישבתי על החוף והגיעו אלינו שחפים. כשאני עדיין יושב, העפתי את הרגל כדי לסלק אחד מהם ולצערי פגעתי בו קשות". לדבריו, הוא נאלץ להסתלק מהמקום בגלל שהאנשים סביב החלו לצעוק עליו על מה שעשה, ובגלל שהיה עם בתו רצה להימנע מעימות.


 
חטף קנס ושיימינג כי בעט בשחף. נייט קאנקלוס, צילום מסך
חטף קנס ושיימינג כי בעט בשחף. נייט קאנקלוס, צילום מסך


אבל מאז הבעיות שלו רק הלכו והחמירו ולרשתות החברתיות הועלו תמונות שלו לצד תמונות של השחף הפצוע. עדי ראיה אף כתבו שהציפור נפצעה קשה ברגלה כתוצאה מהבעיטה והיא התקשתה להתעופף משם. קאנקלוס ניסה להסביר שזה לא נעשה בכוונה, אך זה לא הרגיע את הרוחות:  "יש סיפור מזעזע שרץ ברשתות החברתיות שניסיתי במכוון לפגוע בשחף. זה לא חוקי ולא מוסרי. אם הייתי עושה זאת מול מאות עדי ראיה, הייתי הפושע כי מטומטם בעולם". הוא הוסיף ש" זה קרה בטעות, ואני רוצה להתנצל".

אך גם התנצלות לא עזרה, והאירוע נחקר רשמית לאחר שכמה מעדי הראיה התלוננו על המקרה לארגון New Hampshire Fish and Game. מייק איסטמן, מהארגון שנועד להגן בין היתר על השחפים, סיפר שהחליט לקנוס את  קאנקלוס ב- 124 דולרים (445 ש"ח), למרות שניכר שזה באמת נעשה בטעות. לדבריו, עדיין מדובר בפגיעה בציפור שמוגנת על פי חוק המדינה.