על פי האמונה הרווחת האריה הוא מלך הג'ונגל, ונחשב לבעל החיים הכי אכזרי, קשוח ומסוכן בשטח. אבל בפועל, אריות הם די עצלנים ורוב הזמן רובצים להם ללא מטרה, בעוד הלביאות צדות ועושות את רוב העבודה. כמו כן, אם לשפוט לפי אירוע שהתרחש לאחרונה בספארי ווסט מידלנד, באנגליה, הם גם לא ממש יודעים להשיב מלחמה כשהם מותקפים בידי לביאות.

במהלך האירוע המביך, אחד האריות בספארי הותקף באכזריות וכמעט חוסל בידי 9 לביאות, לעיני המבקרים ההמומים שכמובן דאגו גם לשלוף את הסמארטפונים ולצלם. על פי דיווח של ה-BBC, האריה, ג'יליאני, הותקף בגלל מריבה על חתיכת בשר בזמן ההאכלה. לא ממש ברור מה קרה שם, אך יתכן כי הוא ניסה לקחת אוכל שלא שייך לו, או שפשוט הלביאות רצו גם את מה שהוא קיבל.
 


דובר הספארי סיפר לרשת החדשות הבריטית שבדרך כלל ג'יליאני נעזר בשני אחיו כדי להשליט סדר על הלביאות, אך הפעם נאלץ להתמודד לבדו. הסיבה לכך? לפי אחד מעדי הראיה, אחיו הסתכלו מהצד והבינו שלא בא להם לקבל מכות. "זה קרה בפתאומיות מוחלטת. זו הייתה שעת האכלה ואז לפתע שמענו נהמות ושאגות", הסביר עד הראיה. "שני זכרים שראו מה קורה נסוגו ובחרו לא להתערב בעוד הלביאות תקפו את האריה".

למרבה המזל, עובדים בספארי הגיעו במהירות ברכביהם כדי להציל את ג'יליאני האומלל. הם צפרו לעבר הלביאות ונסעו לעברן, ולבסוף אף ריססו אותן באמצעות מטף לכיבוי אש. מהנהלת הפארק נמסר שג'יליאני נבדק בידי וטרינר וקיבל משככי כאבים, ולעת עתה הוא ואחיו הופרדו מן הלביאות וישובו אליהן בעוד מספר ימים. הם הוסיפו ששלושת האחים הובאו לספארי רק לפני שנה ונמצאים עדיין בשלבי התאקלמות. כמו כן, למרות שזה נדיר לראות לביאות מתקיפות אריות, בהנהלת הפארק מתעקשים שמדובר באירוע שגרתי: "אריות ולביאות הם מאוד קשוחים, ומריבות כאלו הן ענייו נפוץ בטבע"