ברכותינו, חודש ספטמבר כבר כאן, החגים יעברו כהרף עין וכולנו נוכל בשמחה לחזור לשגרת חיינו כהורים, בה אנו לא צריכים לדאוג לסידור או לחפש אטרקציות לוהטות. אבל השגרה, אותה ההורים הישראלים כ"כ אוהבים מביאה איתה גם מתחים לא מעטים המתבטאים ברדיפה אחר הצלחות הילדים, ניסיונות נואשים ליצירת קרבה, בעיקר בעידן האינטרנט, דאגות אחר הצלחתם החברתית ועוד שינויים חיצוניים ופנימיים שעוברים על הילדים וההורים יחד.
 
למעשה, אלו נתונים מוכרים בעיקר להורים הוותיקים, רק שהפעם המפה נראית אחרת, המציאות בה הילדים גדלים השתנתה ובעוד שאתם תוהים בינכם לבין עצמכם עם חוק ביטול שיעורי הבית הוא נכון או שמא הטעות הגדולה בהיסטוריה, המציאות מתקדמת ומייצרת עובדות חדשות. כפי שדובר רבות, בבית ספר בת"א החליטו לעשות את הצעד הנועז ולבטל את שיעורי הבית ואף את המבחנים בחלק מהמקצועות, צעד נועז שהתברר כשמשתלם מאוד, שכן תלמידיו הוכיחו כי למרות הפעולה הגיעו להישגים מרשימים בבחינת המיצ"ב הארציות. 
הכוח בידיים שלכם

רגע לפני שאתם יוצאים להפגין מול בית הספר של הילדים בבקשה שיבטלו את שיעורי הבית, אנו רוצים לעדכן אתכם שהפיתרון פשוט הרבה יותר. כי גם אם לא כל בתי הספר הפנימו עדיין את הדור שנולד לחיי הדיגיטל, באפשרותכם להשפיע על החוויה השנתית שלו זאת ע"י יצירת סביבה נעימה ונכונה ללימודים בבית, כזו שתתאים לצרכים שלהם ופחות סביבה המוכרת וסטנדרטית בעיניכם. דבר נוסף ומרכזי הוא להעניק לילד ליווי מקצועי ואישי, זאת ע"י מורה פרטית שתגשר על הפערים הנוצרים בבית הספר במהלך השנה. 
איך בוחרים מורה פרטית?

זו אומנם נראית כמו עבודה קלה הכוללת חיפוש המלצות, שיחת טלפון וקביעת יום ושעה. ובכן, נספר לכם כי זה חלק מתהליך מורכב הרבה יותר. ראשית, עליכם להחליט מאיזה שלב אתם רוצים להעניק לילדכם את הליווי של המורה הפרטית, האם מתחילת השנה, על מנת ליצור חיבור והכרה טובה יותר בין הילד למורה או אולי רק לקראת תקופת המבחנים על מנת להיות עניינים. לרוב ההחלטה של השכרת שירותי מורה פרטית בתחילת השנה מאפשרת בנייה של תוכנית לימודים שנתית, פרטנית ואיכותית יותר  עם הוזלה משמעותית במחירים ואפשרות למעקב אחר הצלחות הילד ולהוזלה בעלויות. 
 
החלטות נוספות הן אם תרצו מורה צעיר שיתחבר בקלות אל הילד או מבוגר שהילד יכבד ויקבל מניסיון החיים שלו, תשובה שתלויה גם בגיל של הילד ובצרכים שלו אך גם בעלויות שכן מורה צעיר לרוב עולה בין 60-80 ₪ לשעה, לעומת מורה מנוסה וותיק שיעלה בין 90-150 ₪ לשעה. בנוסף, ההחלטה אם תרצו שהלימודים יהיו אצלכם בבית או אולי שימוש בהתפתחות הטכנולוגית ע"י שיעורים און ליין או בשיחות ברשת, שגם במקרה הזה הגיל מאוד משפיע ורגע לפני קבלת ההחלטה, כדאי גם להתייעץ עם הילד ועם המורה הפרטי
 
וכמובן, אל תוותרו על ההמלצות. תבצעו עם המורה הפרטי שיחה אישית, כשהעדיפות היא על שיחה פרונטלית, תבקשו ממנו טלפונים של הורים ממליצים, תחפשו עליו המלצות ברשת ותבדקו א אכן שיטות הלימוד שלו יתאימו לילדיכם. 
מעקב שנתי – האחריות שלכם

בחרתם את המורה הפרטי שילווה את הילד שלכם, אין זה אומר שתוכלו לנוח על זרי הדפנה, ההפך! עכשיו עליכם לעקוב ולוודא שהחיבור שיצרתם אכן מניב פירות, תבדקו את האינטראקציה בניהם לאורך כל השנה, תבצעו עם המורה שיחות טלפון קבועות מראש על מנת להבין את ההתקדמו שלו, נקודות החוזק והחולשה שלו בלימודים ואיך אתם משתלבים בכל התהליך. 
 
המעקב השנתי חשוב לא פחות מימי ההורים בבית הספר, כיוון שבקשר עם המורה הפרטי אין מבחנים או שיעורי בית, יש פשוט את ההצלחה של הילד, האושר שלו במהלך השנה והידיעה שעשיתם את כל שניתן על מנת שימקסם את היכולות שלו ויגיע הכי רחוק שאפשר.