שערוריית המין בכנסייה הקתולית: האפיפיור פרנציסקוס ייפגש ביום חמישי עם בכירי הכנסייה בארצות הברית על מנת לדון בהשלכות של הפרשה, בה נקשר שמו של קרדינל לשעבר ודרישה כי האפיפיור יתפטר מתפקידו. 

נשיא ועידת הבישופים הקתולים של ארצות הברית, הרקרדינל דניאל דינארדו, הוא שביקש את לקיים את הפגישה בעקבות דבריו של הארכיבישוף קרלו מריה ויגאנו, שבחודש שעבר האשים את הכס הקדוש כי ידע במשך שנים על התנהגותו המינית של הקרדינל תאודור מקאריק ולא עשה דבר. דינארדו אמר כי האשמותיו של ויגאנו דורשות תשובות מוחלטות ומבוססות על ראיות. 

בהודעה בה קרא להתפטרותו של האפיפיור, אמר ויגאנו: "ברגע דרמטי כזה של הכנסייה, הוא חייב להכיר בטעויות, להיות הראשון להוות דוגמה לקרדינלים והבישופים שטייחו על התקיפות ולהתפטר יחד איתם".

ויגאנו, שפרש מהכנסייה ב-2016, תיאר את חילופי הדברים עם פרנציסקוס במהלך יוני 2013, זמן קצר לאחר שמונה לתפקיד האפיפיור, בנוגע לארכיבישוף תאודור מק'ריק, שהתפטר בחודש שעבר בעקבות האשמות כי ניצל מינית של חניכיו. הקרדינל דינארדו קרא לוותיקן לסייע בחקירה כיצד מקריק הצליח להתקדם בסולם הדרגות של הכנסייה בארה"ב למרות שרבים ידעו שבמשך שנים על התנהגותו המינית עם תלמידי סמינר. 
לפני חודש פורסם דוח של חבר משובעים גדול בפנסילבניה, שמצא כי במשך 70 שנה כמרים התעללו מינית במעל 1000 ילדים. מדובר בחשיפה הגדולה ביותר עד היום של מקרי התעללות מינית בכנסייה הקתולית האמריקאית, שנעשתה על ידי גורם ממשלתי. היא עסקה בשש משמונה הבישופויות במדינה, כשהשתיים האחרות - פילדלפיה ואלטונה-ג'ונסטאון נחקרו בעבר. החקירה נערכה במשך שנתיים וחבר המושבעים שמע עדויות של קורבנות ושל בישופים שבתחום אחריותם אירעו העבירות. שניים מהם ניסו לבלום את חבר המשובעים, אולם נסוגו מכך. 

למרות הדוח המקיף, ספק אם יוגשו כתבי אישום נגד מי מהמעורבים, זאת משום שבית הנסחרים של פנסילבניה מסרב לבטל את חוק ההתיישנות שמונע ממבוגרים שנפגעו בעבר להגיש תביעות אזרחיות נגד הכנסייה אחרי שמלאו להם 30. לרבים מהקורבנות לקח זמן רב לאזור את האומץ לדבר על מה שעברו. 
 
הכנסייה הקתולית פעלה רבות על מנת שהחוק לא ישונה, כשאת המאמצים הוביל הבישוף של הריסבורג, רונלד גיינר, נשיא הוועידה הקתולית של פנסילבניה, שגם המחוז שלו מופיע בדוח. עם זאת, שורדי ההתעללות ופעילים למענם אומרים כי בספטמבר הם יחלו בקמפיין חדש שילחץ על המחוקקים להסיר את התנגדותם.