לפני כחודש סיפרו לי על מעבדה מטבולית חדשה בישראל, ודי חלוצה בעולם. הוזמנתי להיפגש עם מביא הבשורה, הדיאטן המוכר צחי כנען, ואולי אף להתנסות בפלא. מאחר שאני סקרן ועוסק במשך שנים בענייני השמנה, החלטתי לנסות את העניין.



כנען הקצה במשרד המתוקתק שלו 11 מ"ר להקמת חדר שבוחן את ההוצאה המטבולית שלנו, או בשפת העם – כמה קלוריות אנחנו שורפים במצבים מסוימים. לדוגמה, יש שם הליכון וסטפר כדי לבחון כמה קלוריות נשרפות בפעילות גופנית, כמה אנרגיה הגוף שורף כדי לעכל ארוחה וכמה קלוריות אנחנו שורפים במנוחה. המידע מועיל במיוחד לספורטאים מקצועיים, נשים אחרי לידה, אנשים שרוצים לרזות בדרך הנכונה ביותר ועוד.



בזכות הבדיקה הבנתי כמה קלוריות דרושות לי ביום ועל כמה אצטרך לוותר כדי להגיע לירידת משקל אפקטיבית. המסקנות לרוב עודדו אותי. לא רק שיש לי חילוף חומרים מהיר, הגוף שלי שורף במנוחה 20% קלוריות יותר מאדם ממוצע בגילי, בגובהי ובמשקלי. בלי לעשות יותר מדי (רק בישיבה מול טלוויזיה), אני שורף יותר מ־2,500 קלוריות ביום. ביום ממוצע (את השקלול עושים עם שעון חכם ומיוחד שמושאל לשבוע) אני שורף כ־3,500 קלוריות. המסקנה הפחות


טובה הייתה ששריפת פחמימות אצלי היא פחות איכותית.



לכן, כך כתב כנען בדוח סיכום מפורט וברור - כדי לרזות בצורה אפקטיבית אני זקוק לכ־2,000־2,200 קלוריות ביום. אותן דיאטות שעשו לי בעבר של 1,200 קלוריות גרמו לי לרזות, אבל לא לשמור על ההישג לאורך זמן. לקוחותיו מקבלים תפריט וייעוץ כושר בהתאם, אחרים יוצאים עם הדוח לתזונאי/ת שלהם ומקבלים ייעוץ בהתאם. עלות הבדיקה – 2,200 שקל.



לפני כחודשיים כבר סיפרתי על תחילת השימוש בזריקות סקסנדה שמדכאות תיאבון כדי לסייע בתהליך ההרזיה. את הזריקות רשם לי ד"ר רז הגואל (מרפאת ד"ר רז) שהתמחה בתחום. פרט לכמה תופעות לוואי די זניחות (כמו בחילות לעתים וריפלוקס), התרופה עשתה את העבודה: התיאבון פחת משמעותית והשלתי 10 ק"ג בחודשיים. עכשיו, עם דוח המטבוליזם, אני מקווה להמשיך במגמה.