מרכז ההוריקן הלאומי בארצות הברית פרסם הלילה (רביעי) אזהרות הוריקן והתריע כי סופת פלורנס עתידה לפגוע ב-36 השעות הקרובות בחופים המזרחיים, ובעיקר בצפון ודרום קרוליינה, בעוצמה רבה שעלולה לסכן את חייהם של רבים. הסופה, שהחלה להתחזק אמש והגיעה לעוצמה 4, עתידה להיחלש לדרגה 3 לקראת יום שישי השבוע, כך על פי התחזיות. למרות זאת, על פי המרכז להוריקן מדובר ב"סופה המסוכנת ביותר". בהתאם, דונלד טראמפ הכריז על "מצב חירום" באזור ונתן גישה לקרנות פדרליות. "אני מוכן לכל סכום של כסף, מה שזה לא יהיה, אנחנו נעשה הכול", אמר. 

עד כה, כמיליון איש התפנו מבתיהם, ספינות הצי האמריקאי שעוגנות בצפון קרוליינה הופנו לים הפתוח, ומושל המדינה קרא לתושביו שלא לקחת סיכונים מיותרים. בנוסף מעריכים בסוכנות להתמודדות עם אסונות טבע (FEMA) כי יתכן וחלק מהאזורים שיושפעו מהסערה ייוותרו ללא חשמל לתקופה שיכולה להגיע אף לשבועות. 
הכנות לקראת הוריקן פלורנס. צילום: רויטרס


מוקדם יותר הזהיר טראמפ, את תושבי האגן הדרום מזרחי של ארה"ב מפני הסערה וכתב בחשבון הטוויטר שלו כי "הסערה באוקיינוס האטלנטי מסוכנת מאוד. אנחנו קוראים לכל מי שיעמוד בדרכה להתכונן ולשים לב לאזהרות פקידי המדינה. הממשלה הפדרלית מקיימת מעקב צמוד ומוכנה לסייע. אנחנו איתכם".

בציוץ נוסף כתב: "לאזרחים המדהימים של צפון קרוליינה, דרום קרוליינה וכל החוף המזרחי - הסערה נראית רע מאוד! אנא נקטו בכל אמצעי הזהירות הדרושים. כבר התחלנו לנייד את כל הנכסים שלנו כדי להגיב בהתאם, ואנחנו כאן בשבילכם!". 

מבט על הוריקן פלורנס מהחלל. צילום: רויטרס

 
הנרי מקמאסטר, המושל של דרום קרוליינה, הורה על פינוי של כל קו החוף של המדינה, שאורכו 187 קילומטרים. "הוריקן אמיתי מגיע לכאן, ואנחנו לא רוצים לסכן חיי אדם", אמר מקמאסטר ל-CNN, והעריך כי כמיליון אנשים יפונו בסך הכל מבתיהם.
צו הפינוי מתייחס לשמונה מחוזות לאורך חופי דרום קרוליינה, בהם ג'ספר, בופור, צ'רלסטון, קולטון, דורצ'סטר, ברקלי, ג'ורג'טאון והורי. במסגרת זו, יפונו גם בתי ספר, משרדים ממשלתיים ומתקנים רפואיים, כולל בתי אבות.