משתמשים ברשת פלאפון דיווחו הבוקר (רביעי) על שיבושים בשירות וכי אינם יכולים להוציא או לקבל שיחות. מדובר בתקלה השנייה תוך פחות מיממה, זאת לאחר התקלה הנרחבת בשבוע שעבר שאחריה הכריזה החברה כי תפצה את לקוחותיה. לאחר כשעתיים החברה עדכנה כי השיבושים הסתיימו. "צוותי הנדסה של החברה ומומחים מחברת HPE ממשיכים לנטר ולעקוב אחר ביצועי הרשת. מתנצלים על אי הנוחות", אמרו.


מנכ"ל פלאפון רן גוראון הודיע בראיון לגל"צ כי הוא מתנצל בפני הלקוחות על השיבושים. "מאז שהחל האירוע ב-2/9 אנחנו משדרגים את התקשורת. פלאפון מעדכנת את בסיס הנתונים המרכזי של המנויים שלה שמאפשר להם לבצע שיחות. העברנו כמעט את כל הלקוחות. החל מה-2/9 חווינו שיבושים, ומאותו רגע נמצאנו בחקירה מתמשכת יחד עם HPE למצוא את הבעיה", אמר.
 
"הערכנו שהמערכת יציבה אבל לא הודענו על חזרה לשגרה כי הפרמטרים לא היו יציבים מבחינתנו. התקלה עדיין לא מאחורינו וההחלטה שקיבלנו אתמול ביחד עם HPE היא לחזור למערכת הקודמת שעדיין פעילה. נעשה הערכת מצב ותכנון מחדש".

רן גוראון. צילום: אלוני מור


עוד ציין כי ישנה אפשרות שיהיו עוד תקלות ברשת בימים הקרובים. "אנחנו מודעים לנחיצות השירות הסלולרי. רשת פלאפון היא מהירה, טובה ויציבה. זהו אירוע לא שגרתי ולא תקין. אני לא מתחייב על מועד אבל מעריך שנוכל להגיע ליציבות תוך מספר ימים, שיכולים להיות בהם עוד אירועים. לגבי הפיצוי: נבחן עוד מה ניתן לתת ללקוחות. המספרים שעזבו את החברה לא גדולים, אבל לא מעוניין להיכנס אליהם".

לקוחות החברה שוב זעמו בשל התקלות החוזרות ונשנות ואיימו כי יעזבו. משתמש כתב בחשבון הפייסבוק של החברה: "כל פעם אתם מפתיעים אותנו מחדש עם הבעיות שלכם. גם הבוקר הפסדתי מלא עבודה בזכותכם. מתי אני יעזוב אתכם, זה רק עניין של זמן". גולש אחר כתב: "כל היום תקלות אצלכם. זה בלתי נסבל. היום אני וכל המשפחה שלי עוברים חברה. כמה אפשר?"

צילום מסך פייסבוק


כאמור, אתמול אחר הצהריים חלו גם שיבושים ומשתמשי החברה התלוננו כי אין אפשרות להשתמש באינטרנט ולקבל שיחות. ברשת אישרו והוציאו הודעה לאחר שעתיים כי התקלה טופלה.

כזכור, החברה הודיעה תעניק פיצוי של גלישה ללא הגבלה בישראל למשך חודש למנויי החברה אשר חוו שיבושים במהלך התקלה שאירעה ביום ראשון שעבר במשך למעלה משמונה שעות וגרמה לניתוקם של למעלה מחצי מיליון לקוחות. פלאפון הודיעה שההטבה נכנסה לתוקף, והיא תהיה תקפה עד לאחר החגים (ב־2 באוקטובר). בפלאפון הבהירו שההטבה תותקן אוטומטית בחשבונותיהם של המנויים הרלוונטיים, שמספרי הטלפון שלהם מתחילים בספרות 6 ו־7. המנויים הזכאים להטבה יקבלו על כך הודעת טקסט אישית, ולא יצטרכו להתקשר לחברה