"הוריקן פלורנס עלול לגרום לאסון לאורך חוף קרוליינה, שיימשך ימים", כך אמרו היום (רביעי) מומחים בארצות הברית. הסופה, שמוגדרת ברמת סיכון 4, החלה לפנות שמאלה ועלולה להציב את דרום קרוליינה בסכנה גדולה יותר מצפון קרוליינה, זאת בניגוד לתחזיות הראשונות. "אנשים רבים מעורבים בזה עכשיו, משום שהסערה לא הייתה אמורה לשנות כיוון", אמר המטארולוג צ'אד מאיירס ל-CNN.



בתוך כך, נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, שב והזהיר היום את תושבי האזור מהסערה הצפויה. בציוץ שפרסם בחשבון הטוויטר שלו כתב טראמפ כי "פלורנס מתקרבת במהירות ואומרים שזו הסופה הגדולה ביותר שהייתה. צאו מהדרך שלה, אל תשחקו משחקים".



הוא הוסיף כי "אנחנו מוכנים עם אוכל וציוד רפואי, אבל למרות זאת דברים רעים עלולים לקרות עם סופה בכזו עוצמה. הקשיבו לרשויות. הסופה ככל הנראה לא תשנה נתיב".



מוקדם יותר העריך מרכז ההוריקנים הלאומי של ארצות הברית כי ההוריקן צפוי להיחלש, אך כי הוא עדיין יהיה מסוכן ביותר כאשר יתקרב ליבשה. לפי המרכז, "פלורנס" ממוקם 925 ק"מ דרומית מזרחית למדינת צפון קרוליינה עם רוחות בעוצמת 215 קמ"ש.



בתוך כך, ההכנות לפגיעת הסערה נמצאות בעיצומן. עד כה כמיליון בני אדם התפנו מבתיהם, ספינות הצי האמריקאי שעוגנות בצפון קרוליינה הופנו לים הפתוח, ומושל המדינה קרא לתושביו שלא לקחת סיכונים מיותרים. בנוסף, מעריכים בסוכנות להתמודדות עם אסונות טבע (FEMA) כי יתכן וחלק מהאזורים שיושפעו מהסערה ייוותרו ללא חשמל לתקופה שיכולה להגיע אף לשבועות.



בפנייה שנשא אתמול לציבור הזהיר המושל מפני סכנות ההוריקן, ואמר: "פלורנס עלול להיות הוריקן היסטורי, סופה של פעם בחיים", והזהיר אנשים שלא לבחון אותו. "אנחנו חושבים שהסופה הזו עד כדי כך חזקה, שאנחנו צריכים לספק תמריץ נוסף", הוא הוסיף.