נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ חתם הערב (רביעי) על צו המאשר הטלת סנקציות על כל גוף או אדם זר שינסה להתערב בבחירות בארצות הברית, זאת לאחר שטען שרוסיה לא התערבה בבחירות במדינתו וחזר בו. "זה חלק ממאמץ נרחב שמטרתו למנוע מניפולציה זרה בתהליך הפוליטי", אמר ג'ון בולטון, היועץ לביטחון לאומי של נשיא ארה"ב.



המהלך מגיע פחות מחודשיים לפני בחירות אמצע הקדנציה, ושבועות לאחר שדן קווטס, מנהל המודיעין הלאומי של טראמפ, הזהיר מפני "מסע פרסום מתפשט של רוסיה במטרה להחליש את ארה"ב". היום אמר קווטס כי "אנחנו עושים כל מה שביכולתנו לעשות כדי למנוע התערבות בבחירות שלנו".



הצעד של טראמפ מנוגד, כאמור, להצהרותיו על מאמציה של רוסיה לערער את הדמוקרטיה האמריקאית. כזכור, בעבר הוא כינה את החקירה הפדרלית בנושא "ציד מכשפות". כמו כן, לאחר פגישה שקיים עם נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, בחודש יולי האחרון, הוא הצהיר כי הוא מאמין לנשיא הרוסי, שהכחיש כי הקרמלין ניסה להשפיע על תהליך הבחירות בשנת 2016, זאת למרות נתונים שפרסמה קהילת המודיעין האמריקאית.



עם זאת, מאוחר יותר הוא חזר בו. במהלך שיחה עם כתבים בבית הלבן אמר המנהיג האמריקאי כי הוא מקבל את עמדת המודיעין האמריקאי לפיה רוסיה התערבה בבחירות האחרונות בארה"ב, והדגיש כי יש לו ביטחון ואמון מלאים בסוכנויות המודיעין של ארצו.



עם זאת, הדגיש כי לא הייתה להתערבות הרוסית השפעה על תוצאות הבחירות. בנוסף, הנשיא הבהיר כי ממשלו יעבוד באגרסיביות כדי למנוע התערבות בבחירות לקונגרס שייערכו השנה, ב-2018.