בספרו החדש של בוב וודוורד, "פחד: טראמפ בבית הלבן", מביא העיתונאי את דבריהם של בכירים אמריקאים אשר חששו מאוד שישראל לא תוכל להגן על עצמה מפני מתקפה אפשרית של חיזבאללה, מה שעלול לגרום ל"קטסטרופה" לדבריהם, כך נחשף הערב (רביעי) בסוכנות הידיעות הרוסית "ספוטניק".



בספר, אשר עד כה מכר למעלה מ-750 אלף עותקים במכירה מוקדמת, צוטט איש צוות הביטחון הלאומי, דרק הארווי, שנתן תדרוך בנושא לנשיא דונלד טראמפ. לדברי הארווי, חיזבאללה צבר כ-150 אלף רקטות, והגדיל באופן משמעותי ביותר את כמות הרקטות שברשותו, שעמדה בשנת 2006 על 4,500 בלבד. לדבריו, כל הכוח המשולב של מערכות "כיפת ברזל", "קלע דוד" ו"חץ", לא היה מגן כראוי על הישראלים ממתקפת טילים של חיזבאללה.



יתר על כן, הבכיר האמריקאי אף דיווח לטראמפ על "מידע מודיעיני רגיש", ואמר שלחיזבאללה היו כ-48 אלף אנשי צבא במשרה מלאה בלבנון, שהציגו "איום קיומי על המדינה היהודית". כמו כן, הוא ציין כי עימות אפשרי בין איראן לישראל היה עלול לעורר "מלחמה קטסטרופלית", שכן ארצות הברית הייתה נגררת לסכסוך.



הארווי. צילום: AFP
הארווי. צילום: AFP



כאשר יועצו וחתנו של טראמפ, ג'ארד קושנר, הסכים כי יש להתייחס לחיזבאללה בצורה משמעותית יותר, אמר לו הארווי כי משמרות המהפכה של איראן "השתלבו במבנה של חיזבאללה", וציין כי הארגון השיעי מלבנון זוכה לקבל מדי שנה כמיליארד דולר מטהרן.



עם זאת, ציין וודוורד, הממשל האמריקאי חלוק בדעתו ביחס לעמדות אלה. בעוד שמנהל המודיעין הלאומי, דן קווטס, ומזכיר המדינה, מייק פומפאו, תמכו בדבריו, שר ההגנה ג'יימס מאטיס ומזכיר המדינה לשעבר, רקס טילרסון, לא התרשמו מהם. 



טראמפ. צילום: רויטרס
טראמפ. צילום: רויטרס



לפי הספר, השגריר הישראלי בארה"ב, רון דרמר, אמר כי הוא רצה שהארווי ייסע לישראל כי להיפגש עם ראשי מערכת הביטחון, אך מקמאסטר, שהיה אחראי על הארווי באותה תקופה, לא אפשר זאת. "מקמאסטר אמר שהארווי לא יכול ללכת, אך לא נתן שום סיבה לכך", נכתב בספר. עם זאת, ביולי 2017 הוא נפגש עם מספר בכירים ישראלים, אך מעולם לא היה שותף ליצירת תוכנית נגד ארגון הטרור הלבנוני. 
מאוחר יותר באותו חודש מקמאסטר פיטר את הארווי, והוא עצמו הודח במרץ 2018 על ידי טראמפ. הספר מעריך כי עסקת הנשק של טראמפ עם סעודיה נעשתה בהשפעת ממצאיו של הבכיר האמריקאי. עם זאת, כאמור, בין ישראל וארה"ב מעולם לא נחתם הסכם משותף ביחס לאופן בו יתמודדו שתי המדינות מול חיזבאללה.